Home > > Open brief aan Joop Dekker, lijsttrekker van Amsterdamsche Belangen

Open brief aan Joop Dekker, lijsttrekker van Amsterdamsche Belangen

Joop van Dijk, lijsttrekker Amsterdamsche Belangen

Beste meneer Dekker,

"Signaleert, reageert en informeert de Amsterdamse samenleving zoals het hoort", lees ik op de website van uw partij: www.amsterdamschebelangen.nl. Ook staat daar dat AB "een permanente dialoog met de bewoners, bedrijven, instellingen en verenigingen [wil] onderhouden".

Dat lijken me mooie uitgangspunten voor een partij. Het verwondert mij dan ook, dat u in uw correspondentie per e-mail zo'n ander geluid laat horen.

Toegegeven, u begon uw mailtje aan ons keurig met "Geachte heer/mevrouw", maar daarna beschuldigde u ons ervan uw site en uw kandidaten uit "de kiescampagne" te hebben gehouden en vervolgde met:
"We hebben hier te maken met willekeur en dat is volgens de huidige wetgeving strafbaar."

Mijn antwoord aan u, waarin ik uitlegde dat uw site - www.amsterdamschebelangen.nl - wel degelijk mét links in onze Verkiezingswijzer is opgenomen, maar dat bij gebrek aan informatie op uw site - www.amsterdamschebelangen.nl - hier en daar "niet online" staat, was schijnbaar niet overtuigend. Waarom zou u anders gereageerd hebben met nogmaals hetzelfde bericht, maar ditmaal in dik gedrukte letters en voorafgegaan door de tekst "VOOR DE 2 KEER"?

Ik heb opnieuw een kijkje op uw website - www.amsterdamschebelangen.nl - genomen en helaas, ik ben er weer niet in geslaagd het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst van uw partij voor stadsdeel Noord te vinden. Ik zou natuurlijk stiekem links naar uw voorpagina kunnen plaatsen, waar eigenlijk links naar uw programma en kandidatenlijst horen te staan, maar vrees dat daarop klikkende kiezers dan teleurgesteld zouden raken. Daar zal uw partij ook niet bij gebaat zijn.

Ik zou hier ook iedereen kunnen oproepen om vooral op u te stemmen, maar vrees dat dan andere lijsttrekkers mij weer van strafbare willekeur zullen beschuldigen. Waarna ik weer een andere oproep moet doen, waarop..., afijn, u begrijpt ongetwijfeld mijn dillema.

Het leek me dan ook beter u deze open brief te sturen, zodat wij onze dialoog in het openbaar kunnen voortzetten. Dat stelt u in de gelegenheid uw publieke, sociale pet op te zetten, en mij om nog eens aan de bezoekers van de verkiezingswijzer uit te leggen hoe die eigenlijk werkt:

Op de Amsterdam Centraal Verkiezingswijzer staan voor alle stadsdelen en voor de Centrale stad lijsten met alle partijen die meedoen aan de verkiezingen. Achter de naam van elke partij staan steeds zogeheten 'links', die zijn te herkennen aan de streep die eronder staat. Wanneer u op zo'n onderstreept stukje tekst klikt, wordt in een tweede venster de gelinkte webpagina geopend. Zo is bijvoorbeeld de website van Amsterdamsche Belangen - www.amsterdamschebelangen.nl - te bereiken door op de tekst "Amsterdamsche Belangen" te klikken en het programma door op "programma" te klikken (zie rode onderstreping in illustratie). Het woordje "pdf" (zie dubbele onderstreping in illustratie) is ook aanklikbaar, maar daarmee opent u een pdf-bestand op de website van de gemeente, aangezien op de site van AB - www.amsterdamschebelangen.nl - geen kandidatenlijst staat.

Hoe werkt een link?

Meneer Dekker, ik hoop van harte dat onze lezers, nu wetend hoe de Verkiezingswijzer werkt, veelvuldig uw site - www.amsterdamschebelangen.nl - zullen bezoeken. Mocht u het programma en de kandidatenlijst voor stadsdeel Noord nog online zetten, dan ontvang ik graag de links, om - zoals eerder aangeboden - ook de Verkiezingswijzer voor stadsdeel Noord aan te vullen.

Ik wens u veel succes bij de verkiezingen op 3 maart.

Met vriendelijke groet,

Marleen Zachte

negen reacties op "Open brief aan Joop Dekker, lijsttrekker van Amsterdamsche Belangen"

Thijs R.
-1-  Thijs R.:
Lang leve de democratie!

Dat zelfs een partij die een onnoemelijk hoog aantal spel- en stijlfouten op zijn website heeft staan, actief mee mag doen in onze maatschappij, pleit toch ten zeerste voor onze vrije samenleving!

Dat er ook 16 kandidaten zijn gevonden voor een partij die tracht minstens 1 fout of schoonheidsfout per zin te halen, verbaast me dan weer wel...
Arnoud de Jong
Een paar keer klikken op de site toont al gauw dat deze mensen geen idee hebben van hoe dingen in elkaar zitten. Ook het dreigen met een zelfverzonnen “strafbare willekeur” getuigt niet echt van enige kennisdiepte..

Aan de andere kant sluit ik me geheel bij Thijs aan: als Amsterdam wil dat deze mensen ons gaan besturen moeten ze er vooral op stemmen....!
Joop Dekker
-3-  Joop Dekker:
Beste Marleen Zachte, Als 16,500 huizen een kwart van het totaal aantal huizen is is het huizentekort nog erger dan gedacht. Maar het zal wel zo zijn de Marleen haar casio verkeerd heeft gebruikt en 0,25 % bedoelt. Foei Marleen, terug naar school!Ik hoop dat het u later beter afgaat.
Met vriendelijke groet,
Joop Dekker
Markp
-4-  Markp:
Als 16.500 huizen 0,25% van het totaal aantal huizen is, dan zijn er 6,6 miljoen huizen. Maar mis ik iets, wat heeft dat allemaal met bovenstaand artikel te maken?
Corrr
-5-  Corrr:
Volgens mij is de partij Amsterdamsche Belangen bedoeld voor geboren en getogen Amsterdammers. Al die andere partijen zijn bedoeld voor boeren en buitenlui die allemaal in Amsterdam willen wonen. Amsterdam is allang mijn stad niet meer. Als geboren Amsterdammer -anno 1959- voel ik me al jaren ontheemd, ik kan niet terug naar mn geboortedorp of geboorteland. Begin me een beetje een minderheid te voelen in mn eigen stad, kijk op als ik nog ergens Amsterdams hoor praten, meestal is het half Nederlands of iet met een zachte g. Ach ja..... Sorry voor de eventuele stijlfouten, want theoretisch zijn die boeren wel, maar praktisch zelden.
-6-  HenkvP:
Joop Dekker moet even uitleggen waarom hij de domeinnaam trotsopamsterdam.nl (mis)gebruikt om op de site van amsterdamschebelangen.nl te komen. Beetje erg kinderachtig om Ans van der Velde haar eigen platform te misgunnen.
En Joop heb je daar nou veel voor betaald toen je de domeinnaam in april 09 kocht van CU–raadslid Vedder uit Staphorst?
John Boer
-7-  John Boer:
-8-  HenkvP:
@John de Boer
De heer Dekker heeft de website van zijn partij amsterdamschebelangen ingeruild voor de naam trotsopamsterdam.nl. Waar overigens Ans van der Velde voor in de gemeenteraad zit
Waarom Joop Dekker zijn partij-ideologie schets op de domeinnaam trotsopamsterdam is een raadsel. Openbare mailadressen:

info@amsterdamschebelangen.nl
info@trotsopamsterdam.nl

mailadres op trotsopamsterdam.nl waarop Joop oproept zijn partij amsterdamschebelangen financieel te onderstuenen dus ook een openbaar mailadres:
dekkerrnl@zonnet.nl
-9-  HenkvP:
even voor de duidelijkheid; Ans van der Velde zit voor Trots op Nederland in de raad maar noemde dat regelmatig (ook Rita Verdonk) in de campagnetijd Trots op Amsterdam

Reageren?

Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.

Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.

(verschijnt niet online, is nodig voor gravatar afbeelding)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spamreacties te voorkomen, wordt u gevraagd deze simpele vraag te beantwoorden.

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.