Tzt
Het besluit over de snelweg wordt tzt genomen. Morgen? Overmorgen? Over een week? Een maand? Wanneer...!!!??? Dat weet ik niet. Te zijner tijd. Minister Veerman zei het al: te zijner tijd. Toen ook nog Karla Peijs: te zijner tijd.
Het gaat over een stuk omstreden asfalt. Moet die wel of niet door het Naardermeer, het oudste natuurgebied van Nederland. Huh? Waarom hebben we zo'n stuk asfalt nodig? Omdat we niet in de file willen staan. En inderdaad: van Almere naar Amsterdam en verder: het is een hel. Je doet er gemiddeld anderhalf uur over, of de spitsstrook open is of niet. Het probleem ligt niet in een weggetje meer of minder. Het ligt aan de inwoners van de stad in de polder. Waarom moeten die zonodig in Almere wonen als ze op Schiphol werken? Almere maakt een explosieve groei door: van 100.000 naar 380.000 inwoners. Ze fokken als konijntjes. Waarom zadelen inwoners van Almere ons op met het probleem A6-A9. Door hun parasietengedrag kunnen we de natuur van Nederland gedag zeggen. De Almeerse bevolking: ze pikken onze baantjes af, vervuilen onze omgeving. En wat doen wij: wij leggen er nog wegen voor aan ook! Het moet niet gekker worden.
Als je in Almere wilt wonen, in Amsterdam wilt werken en met de auto wilt reizen, dan ga je maar in de file staan. Dat weet je op het moment dat je de beslissing neemt om te verhuizen.
Een echt effectieve oplossing voor het probleem: een hek om Almere. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen mag je de stad nog uit. Karla Peijs kan daar nu over nadenken,
24 reacties op "Tzt"
- Zodra de files terug zijn gedrongen stapt een groot deel van de treinreizigers weer in de auto.
- Werkgevers zijn bang de controle over hun werknemers kwijt te zijn als ze enkele dagen telewerken per week mogelijk maken.
- Beslissers over mobiliteit zijn zelden degenen die zich per fiets of ov door het land verplaatsen.
- De meeste mensen kennen de gebieden die aangetast worden door de aanleg van nog meer wegen van de tv of hooguit vanuit de auto / file. Alleen oplettende treinreizigers zien het Naardermeer even voorbij zoefen. Wie iets niet kent, zal er niet om geven.
- Wacht maar af, als die weg er komt, wordt er elders een stuk zeldzaam en waardevol cultuurlandschap opgeofferd om om te kleien tot 'nieuwe natuur', kunnen de technocraten van LNV weer lekker met grote machines het land in en daar dure brochures over laten drukken. En dat heet dan 'compensatie'.
Daarnaast eist het Rijk van Almere dat ze zoveel huizen bijbouwen om het huizen probleem in de Randstad op te lossen, dan vind ik het niet meer dan normaal dat er ook gedacht wordt aan de gevolgen die dat extra bijbouwen hebben - nog meer toenemende files, nog meer uitpuilende treinen - en dat daar oplossingen voor worden gezocht. Of dit nu via het Naardermeer moet, via een Pampusbrug of via snelweg verdubbeling.
De nieuwe gemeenteraad in Almere heeft deze week afgesproken per jaar 4000 nieuwe banen te willen creeeren. De nieuwe wijk Almere-Poort krijgt naast nieuwe huizen ook een aantal nieuwe bedrijventerreinen, de eerste bedrijven vestigen zich daar al.
Ik heb het vermoeden dat de situatie voor Almere heel anders ligt. Er zit nu een voortvarende burgemeester die gewoon Almere op de kaart wil zetten en koste wat kost wil groeien zonder daar voldoende werkgelegenheid tegenover te zetten. Ik ben gewoon bang dat ze dhr.Duivestein niet voor niets naar Almere hebben gehaald. Hij moet volgens mij als een soort van strategisch breekijzer gaan functioneren. Kennelijk gelooft hij daar zelf ook in. Nu dat de PvdA zo'n beetje in het hele land als overwinnaar uit de bus is gekomen is het dus niet zo ingewikkeld om die strategie ook daadwerkelijk te gaan uitvoeren. Zeker als je kijkt naar Amsterdam, nog steeds een groot PvdA bolwerk. Dus maak je borst maar nat.
Zelfs Maarten van Poelgeest is zo langzamerhand om (hij mag tenslotte nu meedoen met de groten) en brabbelt dat huizen bouwen en doortrekken van wegen goed kan zijn voor het milieu. Tja, je bent Gtoenlinks en je wilt zo graag je eigen cariere veilig stellen.
Maar ja, klein landje; kleine hersentjes? (maakt niet uit welke partij...) Groet; Yanny (;
De meeste Almeerders hebben nooit gekozen voor files, maar zijn domweg door de overheid bedonderd met verhalen over gouden bergen en een onbezorgde toekomst vol economische voorspoed en een perfecte infrastructuur. Zij wachten nog steeds op de overstelpende hoeveelheid bedrijven en instellingen waar ze aan het werk kunnen, terwijl diezelfde bedrijven tijdenlang door de overheid zijn gestimuleerd om mensen van buiten Almere aan te nemen om de groei van de gemeente nog sneller te doen gaan.
Dezelfde mensen worden nu genaaid met nog steeds ontbrekende faciliteiten, een steeds duurder wordend forenzensysteem waar geen enkele ontsnapping meer inzit omdat ze ondertussen te oud zijn geworden voor de Almeerse arbeidsmarkt en een openbaar vervoer dat meestal zo vol zit dat de meeste veetransporten als humaren mogen worden aangemerkt.
Het enige dat ontbreekt is een hek...
In de nieuwe Bijlmer kun je voor 3 ton 150 m2 met een tuin op het zuiden aan het water kopen. 20 minuten fietsen aar het Waterlooplein en 20 minuten naar het Gein of naar de zwemplek op de Hoge Dijk.
Misschien dat daar wat teveel allochtonen voor de xenofobe Almeerders en staan ze liever in de file dan dat ze naast een Surinaamse familie wonen. Vind ik best, maar val mij niet lastig met je kut autos en zit niet te klagen over files. Mensen weten dat er files staan, maar maken zelf de doelbewuste keuze om één van de 40.000 nieuwe woningen in Almere te gaan kopen. Gaan lopen zeiken dat ze misleid zijn door de overheid slaat dan ook helemaal nergens op.
Zolang Joritsma, Peijs en de bouwlobby het op een akoordje gooien heeft het volk niets in de melk te brokkelen. Almere groeit door ten koste van de kwaliteit van de omgeving van Amsterdam. De A6-A9 gaat niets oplossen en is dan ook maar het begin. Voor dat-ie af is is de bevoking van Almere alweer met 100.000 mensen gegroeid.
Stem op 22 november op een partij die de bouw lobby durft en kan aanpakken en hoop dat ze niet voor het grote geld zwichten.
En over welke ontwikkelingen van de afgelopen 30 jaar heb je het, die niet in de hele stad hebben plaatsgevonden? De Bijlmer is een doodnormale buurt, waar gewoon wat meer anderskleurige Amsterdammers wonen en de woningen 25% lager liggen dan in vergelijkbare Amsterdamse buurten zoals de Aker. Niemand hoeft weg uit de Bijlmer, weinigen gaan ook weg. Almere wordt voor het overgrote deel bevolkt door mensen die in of nabij Amsterdam werken, maar er niet
willen
wonen.
Ik vind niet dat ik mijn belastinggeld ter beschikking moet stellen zodat mensen uiting kunnen geven aan hun xenofobie, en daarnaast ook nog eens het natuurgebied , waar ik 's avond na mijn werk lekker kan ontspannen, te asfalteren, zodat zij lekker snel thuis zijn.
Ga maar bij je werk wonen en als je dat niet wilt, dan kies je dus weloverwogen voor de file.
Dit is een vrij land. Maak je keuze en leef met de gevolgen en wentel ze niet op anderen af.
Gelul. Ik heb twee kinderen, wij werken samen 61 uur en zijn gestart in de Bijlmer: Lage prijzen, goed onderwijs, prima voorzieningen (zowel gezondheids, cultureel, sport etc) kinderen spelen ongehinderd en zonder veel toezicht de hele dag op straat, aardige warme mensen.
Wel wat beperkt...
Kortom, doe af die kokerbril, kom eens kijken in ALmere en vergelijk dan nog een keer.
Waar ik eerder over val is dat men voor het gemak de Almeerse bevolking maar de schuld geeft van het politieke gehannes rondom de A6-A9 en dat is in mijn opinie net zoiets als roepen dat Marokkanen de schuld zijn van de criminaliteit in Amsterdam West: op z'n zachts gezegd stemming makend.