Dinsdagmiddag 1 juli. Om 6 uur een afspraak op het Centraal Station. Vanwege de vele stortbuien vandaag ga ik niet lopen, maar met de tram. Halte Spui/Nieuwezijds Voorburgwal, 17:39, de eerste tram komt aanrijden. Mooi, straks nog tijd om een krantje te kopen. De tram stopt, opent zijn deuren, hij puilt uit. Van de groep wachtenden, een man of tien, wurmen zich nog twee personen naar binnen. De rest wacht met mij liever op de volgende tram, tijd zat. Tien minuten later, nog geen tram. De groep groeit, wordt onrustig. Hier rijden toch drie lijnen en zeker in de spits moet er om de paar minuten een komen. Ik bedenk dat er ’s middags een ongeluk was gebeurd bij het Leidseplein, waardoor het tramverkeer stillag. Misschien heeft het GVB daar nog last van? Voor de zekerheid loop ik naar de halte op het Rokin. Daar gaan immers maar liefst vijf trams naar het CS.
Voor de chauffeur van lijn 5
Dinsdagmiddag 1 juli. Om 6 uur een afspraak op het Centraal Station. Vanwege de vele stortbuien vandaag ga ik niet lopen, maar met de tram. Halte Spui/Nieuwezijds Voorburgwal, 17:39, de eerste tram komt aanrijden. Mooi, straks nog tijd om een krantje te kopen. De tram stopt, opent zijn deuren, hij puilt uit. Van de groep wachtenden, een man of tien, wurmen zich nog twee personen naar binnen. De rest wacht met mij liever op de volgende tram, tijd zat. Tien minuten later, nog geen tram. De groep groeit, wordt onrustig. Hier rijden toch drie lijnen en zeker in de spits moet er om de paar minuten een komen. Ik bedenk dat er ’s middags een ongeluk was gebeurd bij het Leidseplein, waardoor het tramverkeer stillag. Misschien heeft het GVB daar nog last van? Voor de zekerheid loop ik naar de halte op het Rokin. Daar gaan immers maar liefst vijf trams naar het CS.
Leuke dingen
Constantinopel in Amsterdam
Reageren?
Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.
Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.
twee reacties op "Voor de chauffeur van lijn 5"
Ik ben een conducteur van het GVB en ook ik wil hierbij mensen oproepen om toch vooral hun klachten door te sturen naar mijn werkgever. Inderdaad, naar ons wordt niet geluisterd, maar wij worden wel het meest geconfronteerd met de onvrede van onze klanten, waarvoor alle begrip. Ook ik sta regelmatig op niets te wachten en weet als geen ander hoe frustrerend het is om ruim op tijd van huis te gaan en te laat aan te komen. De informatie voorziening kan volgens mij veel beter, blijf daar op hameren bij t GVB.