Er winkelen is nooit een feest. Zo moet ik altijd onwijs opletten wat ik pak, in verband met de houdbaarheidsdatum. Nou weet ik heel toevallig dat de vakkenvullers bij de Albert-Heijn zo hun trucjes hebben in verband met die datum. En dus weet je dat het opletten geblazen is bij alles wat netjes vooraan geëtaleerd staat. Maar dat valt niet altijd in goede aarde...
Ik word boos. De pakjes vooraan waren zoals gewoonlijk over de datum! 'Als jij voortaan de pakjes ham die vooraan staan uit de schappen haalt, hoef ik niet achterin je mooie etalage te zoeken!', snauw ik hem toe. Met een stalen gezicht loop ik door en zeg nog: 'Sommige pakjes zijn nog maar een uur geldig! Als ik thuis ben ik heb ik er niks meer aan!' Ik laat de arme vakkenvuller onthutst achter.
Bij de kassa wordt mijn winkelervaring niet veel beter. Want daar is ze dan: De caissière. Treurig alleen, zit zich zo te vervelen dat ze achter elkaar dropjes in d'r mond zit te stoppen. Ze schrikt als ik ineens voor haar sta.
'Goedemorgen!', zeg ik met een nieuw hervonden optimisme. Waarop zij iets mompelt wat zelfs in herhaling niet te verstaan zou zijn geweest.
Moeizaam slikt ze snel de grote bal drop naar binnen. Ze krijgt tranen in d'r ogen van de net verrichte arbeid: Arme meid, dát moet pijn hebben gedaan. Ik hoop maar voor d'r dat het zachte honingdrop was! 'Gaat het', probeer ik nog onschuldig? Maar ze trekt zich niets aan van mijn medeleven, en kraamt in één hele zin uit: 'Bonuskaart? Airmails? Gratis zegels? Voetbalplaatjes? Tasje erbij?'
'Nee. Ik kom er zelf wel uit.'
'Ook geen bonnetje zeker hé?'
'Doe die maar wel. Je weet maar nooit!'
Ik laat me door de schuifdeuren naar buiten vallen, hongerig naar frisse lucht. Snel naar de bakker. Weg hier. Weg van de Albert-Heijn! Weg van de voetbalplaatjes!
Over voetbalplaatjes gesproken: Ik ben nog amper buiten of ik word al aangevallen door vijf zeikende kleuters die willen weten of ik nog plaatjes voor ze heb. Ik kijk grijnzend terug naar binnen en zie de hervulde mond met drop weer zitten. Dit is m'n tijd voor wraak:
'Die mevrouw bij de kassa heeft ze, gratis en voor niets! Handjes vol!' En daar gaan ze: Ze stormen met z'n allen af op de nietsvermoedende dropeetster. In paniek probeert ze al bijna haar kassalades te overhandigen.
Ik loop grijnzend door naar huis en plak mijn voetbalplaatjes in mijn plakboek. Zo! Boekje vol!
60 reacties op "Wraak op de Albert Heijn"
Zo een stukje zou je moeten verfilmen!
http://www.campus.tv/?p=111...
Niemand dwingt je om de AH binnen te lopen, dus als je al naar binnenloopt met een gevoel van “zo, laat ik eens lekker wat werknemers afzeiken en cassieres lastigvallen”, draai dan gewoon om en loop naar de C1000 verderop.
http://www.nujij.nl/een-boz...
Ik ben het helemaal met je eens!
Wat een (sorry dat ik het zeg) zeikwijf die topic-opener..
Die op alles en iedereen wel wat te zeiken heeft, bah!
Altijd maar kiften en zeiken op een ander, maar vooral niet naar het eigen “voorbeeldige” gedrag kijken..
Lekker gemakkelijk weer..
En ja, misschien ben je niet naar alle tevredenheid geholpen bij de plaatselijke Appie Heijn, maar wat wil je nou..
Het is geen exclusieve/dure delicatessen Toko ofzo...
En je manier van benoemen..
Ik citeer: “een lompe, dikke, 14 jarige vakkenvuller”, “vijf zeikende kleuters” en de caissiere is in jouw ogen een “arme meid”
Ik weet al meer dan genoeg!
Bah, wat zal jij lekker positief in het leven staan zeg, met zo'n waardeloze instelling!
Ga je eens druk maken om belangrijke zaken!
De oudste producten vooraan zetten is heel normaal. Heeft niets met “trucjes” te maken. Producten over de datum horen wel verwijderd te worden.
Zelf nooit vakken gevuld of achter de kassa gezeten?
AH heeft in Amsterdam veel te veel winkelruimte verworven en bijbehorende vergunningen gekregen. Afhankelijk van mijn route naar huis passeer ik vaak wel 4 of meer AH-filialen, tegen niet 1 van een andere keten. Als mobiele bewoner van de stad ben je welhaast veroordeeld tot klandizie AH. Erg jammer..
Ben ik wel met je eens, maar is nog altijd geen reden om onbeschoft of ander denigrerend gedrag jegens het winkelpersoneel te vertonen!
Dat jij nou toevallig bij een goede Albertheijn werkte waar het allemaal heel normaal ging en niet op alles 35%korting staat en je niet extreem hoeft op te letten of je mis pakt. Oké, harstikke goed.
Maar zoals in mijn blog beschreven wordt, is deze Albertheijn een buurtsuper die echt puur om de concurentie erbij is gekomen en eigenlijk zelf niet kan overleven. Dus wat is het resultaat? Overdatum schappen.
En buiten dat, het verhaal is natuurlijk aangesterkt en niet met kwade bedoelingen online gezet.
De grootste betuttelaar op aarde, na SIRE.
Wie zet er nu op een pak melk verse melk, altijd lekker? Laat dat pak maar eens een week open staan, is het helemaal niet meer lekker! Of die advertenties: bloemkool in de aanbieding. Met de tip van Appie: lekker met saucijzen! Ja, mag ik dat soms ook zelf bepalen?!
En @Ex AHmedewerker: niemand dwingt je om bij de Albert Hel te gaan werken
''Ben ik wel met je eens, maar is nog altijd geen reden om onbeschoft of ander denigrerend gedrag jegens het winkelpersoneel te vertonen!''
Maar wel andersom?
Dus dat zou betekenen dat ik als ''klant'' vooraan een pak melk moet pakken die tot vandaag goed is? Terwijl als ik een pak melk van één rij erachter pak, ik gewoon nog 4 dagen kan genieten van mijn melk?
De vakkenvuller dus het recht heeft om op een geheel onbeleefte manier tegen mij te zeggen dat ik het voorste pak moet pakken? (Terwijl hij dondersgoed weet dat het voorste pak niet vers is)
Tot slot, erg jammer dat je mij op zo'n nare manier beoordeeld op één blog hier. Zegt denk ik genoeg, en nee niet over mij.
Volgens mij was Ruby ook niet onbeschoft. Wel direct. Niks geen 'sugarcoating' van de mededeling, wel gewoon zeggen waar het op staat. Niet leuk, wel duidelijk.
Als het winkelpersoneel het adagium “klant is koning” gekend had (beter gezegd als AH haar personeel beter had opgeleid), was hier helemaal geen probleem geweest. Dan waren de overjarige producten verwijderd of zelfs niet geplaatst. En dan had de vakkenvuller zeker niet een klant aangesproken op het uitkiezen van het gewenste product.
Groet, Amita.
Een beetje keuze is leuk. Waar gaan we heen 100% van de supermarkten een AH in Amsterdam?
Waren toen ook erg knappe en vriendelijk caissieres van o.a. Marokkaanse komaf bij(toendertijd) de C1000
Nooit problemen mee gehad,bij welke supermarkt ook
Aardige en behulpzaam personeel daar
@mrc: ja,ik weet welke types je bedoeld
Natuurlijk verschilt dit per AH vestiging. Wat je beschrijft (“verse” producten en “vriendelijke” service) herken ik vooral bij vestigingen van AH to go.
@Henk: Ja, Oost is inmiddels 100% eAHst-side...
@Jan Stender & mrc: ??????
@iedereen: Ons eigen koopgedrag 'maakt' de stad...op naar de bakker/slager/groenteboer/kaashandel om de hoek. Glimlach gegarandeerd.
Ik ben niet zo'n zeurder, maar omdat ik er ooit naast werkte en er bijna elke dag kwam, ben ik ooit bijna nog in de pen geklommen. Maargoed, toch weer te lui voor :).
Op zijn beurt mag de consument die truuk omzeilen, want dat is weer in zijn belang. Ook niets mis mee. Een vakkenvuller die daar iets van zegt gaat buiten zijn boekje. Hij moet vakkenvullen en zorgen dat zijn dozen en kratten niet voortdurend in de weg staan. Want dat is nog mijn grootste ergernis in de supermarkten van tegenwoordig. Er is geen doorkomen aan.
Dat de non food artikelen uit de verpakkingen worden gehaald,en bevalt het niet,dan wordt het weer zo terug gelegd
Kom je een keer shoppen bij de Lidl,dan vind je met name gekreukelde overhemden,want die worden gewoon uit de plastic verpakking getrokken
Lege schoenen dozen,artikelen op de verkeerde plaats
Rare indeling heeft de Lidl trouwens,ik vind soms,schoonmaakmiddelen boven de ijskist,van de snacks
Olijfolie en tomatenpuree,tussen de cd roms en de zeep en shampoo
Dit zag ik eens bij de Lidl in Oostzaan
Okay,geen AH,maar wel vreemd
Ja, met Albert Heijn begint je weekend feijn.
Er is dus wel degelijk een supermarktleven na de AH.
Over de 'truc' van het 'spiegelen': dat is geen truc. En ik kan het weten, ik ben 25 jaar geleden drie dagen op kassacursus geweest bij de Dekamarkt (werkelijk waar! zelfs een weekendhulp kreeg dat daar). Spiegelen is niks anders dan artikelen naar voren halen en keurig recht zetten in het schap. Dat de nieuwste achteraan en die met de kortste levensduur vooraan worden gezet, is niet bedrieglijk maar heel rationeel. In het belang van de klant ook, want het laten verlopen van de houdbaarheidsdatum leidt tot hogere kosten die natuurlijk moeten worden doorbereikend.
Producten voorbij de houdbaarheidsdatum moeten uit het schap. Altijd. Zonder uitzondering. Op de (voor)laatste dag kunnen ze met korting worden verkocht. Na de datum moeten ze weg. Echt weg.
Elke supermarkt die zich niet aan die regel houdt, overtreedt de wet.
Ik koop geregeld camembert. Lekkerder dan brie. Maar goede camembert is rijpe camembert. Dan is het dus van het grootste belang dat de rijpste kazen vooraan liggen in het schap. Want ik wil waar voor mijn geld.
Wie een product van achteraan het schap wil (zoals ik wel eens doe met vleeswaren), moet geen strobreed in de weg gelegd worden. Die keus is aan de klant. Nog afgezien van de toon waarop de vakkenvuller zich tot de klant richtte, klopt er ook niets van zijn bewering dat de klant 'vooraan hoort te pakken'. Typerend voorbeeld van winkelbediende die zijn plaats niet kent. En die plaats is: de klant dienend én de regels handhavend. Er is alleen geen regel die stelt dat klanten vooraan horen te pakken. Blijft over: de klant dienen. En respectvol bejegenen. Waarbij 'respectvol' tegenwoordig een moeilijker woord lijkt dan 'bejegenen'.
Het is zondagavond 5 juli, loop naar de metro en denk bij me eigen laat ik nog even wat te drinken halen en stap dus de AH TO GO binnen op CS Amsterdam, het is niet zo druk, een kleine rij voor de twee kassa's, ik zoek de kortste uit.
Had ik achteraf beter niet kunnen doen, de jonge man achter de kassa heeft blijkbaar last van zijn hormonen en vind dat een meisje met blond haar wel even voor mag voor de rest van de rij, nou kun je hier op reageren maar iedereen had blijkbaar zoiets van laat maar, ik ook.
Maar een mevrouw, rond de 50 jaar, in de andere rij ergert zich aan het gedrag en zegt er wat van op een vriendelijke manier, juist fout, die mevrouw wordt een partij uitgescholden door de jongen achter de kassa... blijkbaar normaal tegenwoordig.
Inmiddels ben ik aan de beurt en zeg normaal “goedenavond”, nou dat hoorde hij niet eens, te druk met schelden naar de andere mevrouw, pakt wel mijn producten aan maar het scannen lukt niet zo erg zie ik al, nog twee á drie keer er langs de scanner. ja het lukt eindelijk, ik reken af maar krijg geen bonnetje van hem, en vraag hier dus om, toch even kijken of alles goed gegaan is, nietwaar? heel normaal lijkt me.
Met moeite krijg ik een bon, loop de winkel uit en hoor achter me aan roepen: “kijk je het wel goed na, ik ben een marokaan dus ik zal je wel bedonderen natuurlijk”. Nou kon ik hier op reageren, maar ja, laat maar, het is een kind van nog geen 20 jaar en ik ben 44, dus zal maar de wijste zijn. Maar ik vond het wel opvalend dat ie zich zelf erg omlaag haald door deze opmerking.
Maar zulk personeel werkt er dus bij de AH TO GO, erg vriendelijk, mij zie je er niet meer.
Waar je je boodschappen wilt doen en hoeveel je bereid bent ervoor te betalen lijkt mij aan ieder voor zich.
Maar wat mij wel verbaast is het gebrek aan klantvriendelijkheid van het personeel in alle supermarkten. En dan met name van de caissieres.
Ook ik heb jarenlang vakken gevuld en achter de kassa gezeten. Gelooft iemand mij nog als ik zeg dat het in die tijd ten strengste verboden was om achter de kassa met andere collega's te praten? Dat kauwgom kauwen compleet uit den boze was?
Dat een klant altijd alles mocht ruilen, of het nu kapot, over de houdbaarheidsdatum of 'gewoon toch maar niet zo lekker' was?
Het motto was ontevreden = ontevreden = geld terug.
En zooo verschrikkelijk lang geleden is dit allemaal niet.
Soms zou ik de kauwgomkauwende, ongeinteresseerde, geen oogcontact makende, extreem onvriendelijke caissieres wel eens achter hun kassa vandaan willen trekken en door elkaar willen schudden:
“Maak gewoon contact: kijk me aan en glimlach!” Want laten we eerlijk zijn: veel meer behelst het beroep van caissiere niet. Scannen kan iedereen, net als het geld teruggeven dat op je schermpje staat.
(Al schijnt het soms best moeilijk te zijn om de band even stil te zetten terwijl de flessen cola mijn frambozen fijn drukken.)
Die jongen die jij beschrijft op Amsterdam CS zou echt op staande voet ontslagen moeten worden. Wat een idioot.
Schelden naar klanten, mensen laten voordringen en als ik ergens een hekel aan heb, zijn het mensen die zeuren dat ze gediscrimineerd worden als ze gewoon op hun gedrag worden aangesproken.
Bah bah bah.
Wat goed kan helpen, is een brief sturen naar het hoofdkantoor met een duidelijke klacht over deze jongeman. Ik ben ervan overtuigd dat dat echt wel serieus wordt genomen.
het leuke is, niemand discrimineerde hem, dat deed hij zelf door die domme opmerking.
Het laat gewoon zien wat voor mensen er tegenwoordig worden aangenomen in dat soort winkels, en wat voor gebrekkige opleiding ze dus blijkbaar krijgen van die ozo geweldige supermakt keten. En vervolgens is er dus geen controle lijkt het op het funktioneren van die mensen. Overigens moet ik er bij vertellen dat er achter de andere kassa een meisje werkte die haar collega aan stond te kijken zo van: “je bent niet goed bij je hoofd om zo met klanten om te gaan”, die was wel gewoon netjes en vriendelijk naar haar klanten, het kan dus wel....
En een klacht in dienen bij het hoofkantoor, ja, je kan het doen, maar wat intereseert die het, het gaat alleen om de verkoop cijfers...
Aardig personeel daar
Ik vind dat iedereen zijn haar eigen mening moet hebben.
Het personeel dat daar werkt, moet zich aan de regels houden, of zij dat nou wel of niet willen het moet. En ja het is een kleine AH en niet iedereen is even beleefd. Maar als je goed kijkt is meer dan de helft van de klanten onbeleefd. Doordat de klanten onbeleefd zijn wordt het personeel er ook niet beter op. want hun worden immers beledigd en uitg
escholden en bedreigd vaak. Ik hoor vaak genoeg dat iemand een cassiere voor k.hoer uitmaakt dat vind ik veel te ver gaan.
Als je iets niet goed vind gaan bespreek je het met een leiding gevende, en dan wordt het vanzelf opgelost zover het kan.
Maar om gelijk iemand hier zwart te maken en te beledigen. zoals die vakkaenvuller van lomp en dik en over die cassiere dat vind ik zielig. Want haar gedrag is er neit beer op als je al zo over iemand praat.
Ik vind het een leuke ah, de wat vaste garde zijn hele leuke werknemers. Zijn altijd aardig en doen hun best voor je.
Ik blijf er graag komen
ze doen hun best, maja het zou fijn zijn als zo iemannd zelf is goed wordt aangepakt ja.
natuurlijk zijn er ook caissières die je de nek om wilt draaien omdat die onbeschoft zijn. ik heb daar vooral last van bij de C1000, maar hoe zou je het zelf vinden als je de hele dag Bliep Bliep Bliep moet aanhoren en vriendelijk moet blijven tegen al die klanten die iets te zeuren hebben?
Je ziet, er zijn altijd mogelijkheden.
En volgens mij moet je minstens 1 dag achter de kassa, om te leren ervaren hoe de reguliere cassieres het ervaren...
Dus denk er eens over na!
de winkel ziet er altijd prima verzorgd uit en het boodschappen doen lukt prima want als ik iets zoek wil een medewerker altijd met me meelopen, Hartelijke service!
Lang leve de Liddl en de Aldi waar de Duitsche degelijkheid je tegenmoet lacht en waar je niet wordt lastig gevallen met absurde vragen.
Wellicht is het zinniger om Dr. Clavan hiervoor voor te dragen.
Wat een moreel verdorven, ranzig sujet!
Jen, zet hem op. Ik zal voor je duimen. Probeer er over een poosje opnieuw te solliciteren.
Ik begrijp de personeel heel goed voor de duidelijkheid ik werk namelijke bij een AH .
Het verschilt echt per winkel .
Bij ons zijn ze allemaal redelijk aardig niet alleen omdat ik er werk.
Klanten komen gezellig even kletsen met de caiseres en teamleider.
En voor dat klein jongen volgens jou "dikkie 14 jarig "
Denk je zelf niet dat die jongen onzeker is,en begrijp hem ook alweer want als alles niet goed gespiegeld is na 2 waarschuwen zetten ze je der al uit terwijl het niet eens jou schuld is.
En met de producten die bijna overdatum zijn hahhahaha moet je die mensen die nog zeggen van bah hun karretje vol hebben met producten met 35% korting heel veel klanten vinden het ook niet erg.
En zodra het overdatum is wordt het uit de schappen gehaald het gebeurt wel is dat er een paar worden vergeten.
Tjah het zijn tenslotte mensen.
Weet je wat joh moet je maar eens in zo een omgeving werken voor een langere tijd dan piep je echt wel anders.
En ja ik vat het ook wel een beetje personlijk .
Er gebeurt zoveel meer in Albert Heijn dan wat de meeste mensen denken je werkt in een grote tempo hou ook in de gaten dat de meeste ook nog naar school gaan.
Ik vondt deze artikel zeer overdreven daarom reageer ik overdreven terug