Stadsdeelraadsleden en -wethouders kwamen hier mooie opknapbeurten en zelfs liften in het vooruitzicht stellen.
Afgezien van het verkeerslawaai op de Lelylaan, is het sindsdien verontrustend stil gebleven rond deze tramhaltes. Big deal, denkt u wellicht, een paar tramhaltes. Maar misschien is deze kwestie wel een symptoom van niet al te vlotte samenwerking tussen stadsdelen en de centrale stad. En in dát geval heeft iederéén er last van natuurlijk.
'Ik kan u wellicht vrolijk stemmen met de mededeling dat deze tramhalte begin 2007 wordt aangepakt. De plannen hiervoor hebben in 2005 het inspraaktraject doorlopen en meerdere bewoners hebben er inhoudelijk op gereageerd. Er komen in ieder geval geheel nieuwe opgangen en voor minder validen worden liften aangebracht.'
Een uurtje later reageerde ook Micha Sijtsma, van de Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer (DIVV):
'De DIVV is samen met het stadsdeel en het GVB bezig met de voorbereiding van liften en nieuwe trappen naar de tramhalte Johan Huizingalaan. Tevens worden de halteperrons verplaatst naar het viaduct zodat de halte minder verscholen en meer in het zicht komt te liggen. In het najaar van 2007 moeten deze werkzaamheden gereed zijn en is sprake van een geheel vernieuwde en beter toegankelijke tramhalte voor lijn 1 en 17. Daarnaast is DIVV op dit moment bezig met de aanpak van de situatie onder het viaduct. De hier aanwezige rijbaan en fiets- en voetpaden zijn aan vervanging toe.'
In mei 2007 vroeg het Dagelijks Bestuur van Slotervaart nog aan Herrema om extra budget vrij te maken voor de liften. De Reizigers Advies Raad (RAR) had zich namelijk zorgen gemaakt over de trage voortgang van het toegankelijk maken van de tramhaltes.
We zijn nu in januari 2008 en het enige wat ik tot dusver heb zien gebeuren is het schilderen van het viaduct. Dat is mooi, maar daaronder is het als vanouds een sombere troep. De voorste lichtbak op de foto is inmiddels van de muur gevallen. De tramhaltes zijn nog steeds een klim van de eerste categorie.
Ongetwijfeld is men achter de schermen druk met Lego en Duplo in de weer geweest om de renovatie alvast op schaal rond te hebben. Het stadsdeel zal vast vol goede bedoelingen zijn. Zou verkeerswethouder Herrema soms dwars liggen? De hand op de knip houden? Ik ga maar eens bellen denk ik, want beloofd is beloofd...
negentien reacties op "Komt er nog wat van?"
Kom, laten we hetzelfde doen met de Stopera. Dat spaart bodes uit.
In alle treinen worden mededelingen gedaan over zakkenrollers en bagagedieven op dit station.
Doorrijden dus.
Ga je dat steeds schrijven aan indieners van een korte vraag/opmerking of one-liner?
Het worden drukke tijden voor je.
On-topic.
Je informatie is niet juist. Alleen bij risicostations volgt er een waarschuwing.
Het is dus zinnig om met de juiste feiten naar dit forum te reageren.
Wat betreft de overstap van lijn 1/ 17 naar de trein.... Station lelylaan is erg onoverzichtelijk, maar het is toch echt een kwestie van een (rol)trap oplopen.
Volgens een medewerker van het DIVV kampen zij met een ernstig personeelstekort EN is er ook een herstructuering van de personeels-organisatie gaande. Dat vertraagt e.e.a. natuurlijk enorm!
Er wordt uiteraard ook eerst een maquette gemaakt van al dat moois dat ons te wachten staat. Persoonlijk had ik daarbij 'bouwmateriaal' in de vorm van lucifer-houtjes in gedachten. Want wees eerlijk; Lego en Duplo zijn toch veel te snel...(-; Yanny
Ontopic: de situatie met die tramhaltes is natuurlijk idioot. Ik begrijp dat de haltes op het viaduct komen. In dat geval hoop ik dat er ook een opgang komt onder de oostzijde, zodat mensen de razenddrukke rotonde van de Huizingalaan niet meer hoeven over te steken.
Een andere mening is niet off-topic.
Dat je reistijd toeneemt als je naar Sloterdijk zou moeten staat op zich maar het blijft een goed alternatief.
Zo kort op elkaar twee NS stations is geldverspilling en kost alleen maar tijd. Het deel tussen Sloterdijk en Lelylaan is bij het GVB in goede handen.
Er is toch een begin is gemaakt met het verbeteren van haltes? Volgens mij pakt het GVB ze momenteel verspreid over de stad per lijn aan om ze toegankelijk te maken voor gehandicapten.
Wele haltes betreft het trouwens nog meer? Lelylaan/Derkinderenstraat is de enige andere tramhalte die bij mij opkomt, die een niveauverschil kent.
ik oefen nog steeds daar! het gesloten hek voor de trap; de stilgevallen roltrap; de wegrijdende trein naar Schiphol en het ongure peroon in afwachting van de volgende boemel.
vijandbeeld klopt helemaal.
het aanleggen van de liften en extra trappen ten behoeve van de hooggelegen tramhalte Johan Huizingalaan is inderdaad vertraagd.
Het heeft veel tijd gekost om budget te vinden om dit project te kunnen uitvoeren. Ander probleem is/was dat het beheer van de liften in de openbare ruimte veel problemen geeft doordat vandalen veel zaken slopen, waardoor liften niet meer gebruikt kunnen worden. Om dit zoveel mogelijk te voorkomen, willen we extra maatregelen treffen om vandalisme te beperken. Ook speelt mee dat voor de aanleg van de liften, de tramlijnen 1 en 17 twee weekenden niet kunnen rijden. De uitvoeringsmethode is hierop aangepast en de uitvoerinsperiode hebben we in de zomer gepland wanneer minder reizigers gebruik maken van deze tramlijnen. De eerste mogelijkheid is zomer 2009. Zomer 2008 zijn alle bussen en beschikbare chauffeurs nodig voor het vervangend vervoer ivm het groot onderhoud van de metrobuis.
Hartelijk dank voor deze aanvullende informatie! Zo zien we het hier graag.
Maar zomer 2009 is inderdaad een enorme vertraging! Het lijkt bijna de Noord-Zuidlijn wél!
Het is volstrekt voorstelbaar dat het GVB die bussen niet heeft. Maar u gaat ons toch niet vertellen dat die paar bussen niet bij de RET in Rotterdam, bij Connexxion of bij Arriva te huur zijn?
En wanneer kun je -binnen Amsterdam- ook in het weekeinde (weekend) rekenen op goed EN vaker rijdend Openbaar vervoer realiseren?
Mijn kind werkt voor uw bedrijf (betaald uit onze belastings-gelden) en doet haar werk goed. Het wordt tijd dat uw dienst haar gaat belonen voor haar goede ideeien!