Anders kan ik althans niet de nota verklaren die ik onlangs van UPC ontving.
Van omschakeling was helemaal geen sprake. Ik heb alleen een ouderwets kabelabonnement bij voorheen A2000, ik verhuisde binnen de gemeente Amsterdam, en er was op mijn nieuwe woonadres al een werkende aansluiting aanwezig. Een monteur heb ik niet gezien, en dat was niet nodig ook.
In tegenstelling tot alle andere bedrijven en instanties die ik van mijn verhuizing deelgenoot maakte, heeft UPC dus 35,11 euro in rekening gebracht om mijn factuuradres in de computer aan te passen.
Waanzin natuurlijk, en er wordt ook elders op internet veelvuldig over geklaagd. Maar het staat in de Algemene Voorwaarden, dus je hebt geen poot om op te staan.
Ik heb mijn adreswijziging gemeld bij KPN, de NUON, Vodafone, Het Parool, de Vogelbescherming, de Waddenvereniging, mijn vakbond, verschillende verzekeringsmaatschappijen, de gemeente Amsterdam, mijn werkgever, mijn oude universiteit, de bank en de creditcardmaatschappij, en dan ben ik vast nog een paar clubs vergeten.
Het is te hopen dat zij het voorbeeld van UPC niet volgen, want anders moet er in huize Van Dijk straks fors bezuinigd worden. Op het kabelabonnement, bijvoorbeeld.
73 reacties op "UPC, gewoon voor zichzelf"
UPC heeft nog wel eens geprobeerd 20 euro in rekening te brengen,om onduidelijke reden
En nog niet zolang geleden,probeerden ze me een geweldig aanbod aan te smeren
Ik ben ook niet achterlijk,dus ben daar niet op ingegaan
Nu zit ik in Enschede,en zit even tijdelijk op de kabel,omdat mijn satellietschotel nog aan de gevel gemonteerd moet worden
Ik werk er trouwens niet en/of voor!!!!
Nu heb ik alleen het kabel-abo, omdat ze nou eenmaal monopolie heben (nee, er zijn nog steeds geen écht goeie alteratieven als je bbc wil en geen geld voor schotel hebt); walgelijk, onbegrijpelijk.
Justitie: aanpakken ! Kamervragen ! Gemeenteraad ! Afpakken !
Tegen dit soort praktijken helpt maar een ding, dat ik je van harte kan aanbevelen:
+ Laat onmiddellijk de E35 en andere onterechte kosten storneren door de bank
+ Laat UPC blokkeren door de bank zodat ze je rekening niet meer kunnen plunderen
+ Neem Digitenne of een ander alternatief (je kan natuurlijk ook van deze uitgelezen gelegenheid gebruik maken om je TV definitief de deur uit te doen, zoals ik gedaan heb - plotseling zie je de buitenlucht weer eens! ;) ).
Sterkte!
PS Om ze terug te pakken kan je telefoonboeken oid naar hun antwoordnummer sturen, kost ze E7,50 per zending. Vijf boeken opsturen en je hebt ze teruggepakt.
En
Opzeggen en de zaken elders regelen omdat ze daar een stuk goedkoper zijn (T-mobile)wordt op die manier een investering op zeer lange termijn. Daarbij zijn ze ook nog eens niet bereid om contractsVORM voor de rsterende periode aan te passen zodat ik in ieder geal alvast mobiel on-line kan; dan moet ik gelijk maar voor een jaar lid worden van de HI SoCiEtY. Thanks, but no thanks.
Het is gewoon ouderwetse kneveling. Gezien de toegepaste marketingtools mogen we hier wel spreken van een juridische dwangbuis voor de BrEezAhtjes van tegenwoordig.
Tot die overstapdatum even op de tanden bijten.
Het punt is alleen dat serviceverlening het argument voor alle liberaliseringen is. De realiteit blijkt echter anders uit te pakken. Als je als consument gebruik maakt van de ruimte die de geliberaliseerde markt je wordt geacht te bieden, dan heb je daar geen voordeel van maar word je vooral dubbel genaaid.
manier om die schoften terug te pakken.
Je bent positief over UPC en toch zeg je dat je er niet werkt? Maak dat de kat wijs.
Het management is al heel lang niet in staat gebleken om op adequate wijze leiding te geven aan het oplossen van de problemen.
Er zijn ook andere providers hoor.
Alleen blijven ze me nu bestoken met dreigende brieven en kaarten dat ze mijn tv gaan afsluiten. Iedere brief staat er een andere datum. Met als detail dat die allang afgesloten is. Jammer toch dat de verschillende afdelingen niet samenwerken. Oh ja, en dat opzeggen had ik niet gedaan als de kwaliteit van de kabel niet droevig slecht was geworden de afgelopen paar jaar. Wat een slecht tv-beeld.
Ieder bedrijf is bezig met verbeteringen. Ook upc is afgelopen jaren sterk verbeterd.
Zelfs KPN kun je tegenwoordig , enigzins onder druk, zonder al teveel gezeik dingen geregeld krijgen. Helaas niet met de belachelijke ABUSE afdeling maargoed ieder bedrijf mankeert wel wat aan.
Eerst kreeg ik een grote achterlijke kaart van ze met de tekst in koie letters“ BELANGRIJK” afsluiting TV/Radio. u maakt gebruik van, maar betaald niet!!!! UPC incasseerd per 3 maanden van mijn bankrekening. Heb ze ook nog gebeld, hoe kan dit, een dame van UPC zei “ beschouw deze kaart als niet verzonden”. maar na 1 week toch 2 dgn tenonrechte afgesloten.
Ik ben nog niet klaar met ze.
En het duurt maanden voor ze langs komen, als je dat niet kunt.
Als Justitie en De Staat eens hun werk zouden doen en die UPC boeven aanpakken, wegens diefstal en bedrijging, zo als ze dat volgens de wet zouden moeten doen..
Ik vind dat eerlijk gezegd,meer aantrekkelijker klinken,dat nog eens poen gaan dokken,voor een stel kabelnerds
Ik probeer ook op te zeggen. Is gewoon onmogelijk. ze werken nooit mee, alleen maar tegen. Het is 1 groot drama daar met zeer incompetente mensen op de klantenservice. Denise Patty was de laatste die ik aan de telefoon had. Zij was de grootste drama van allemaal. Wat een asociale griet was dat. Maar goed, Hoe ik het doe , doe ik het. Ik stop met UPC.
Ben net verkast naar een huisje(nieuw)!
Blijkt dat de vorige bewoner erg slim was door het niet optezeggen maar gewoon eerder
gestopt was met betalen!(De Zak_patat@#$#!)
Nu zitten ik en me meisje zonder tvwant UPC wil ons niet aansluiten?!Ons adres staat op de zwarte lijst.......
Dat lijkt me toch redelijk simpel op te lossen door gewoon langs een UPC-winkel te gaan en de bewijzen te overleggen dat jij een nieuwe bewoner bent. Maar toegegeven, bij UPC weet je het nooit. Het slaat al nergens op om een adres op een zwarte lijst te zetten in plaats van een persoon.
En anders neem je toch gewoon lekker Digitenne?
Het nieuwe contract en eerst betalen!!
Aansluitkosten en het abbo?!...
*Zo dan kan ik weer lekker op de bank hangen..LOL
Hallo wat een drama?!
*TIP probeer ZIGGO?...Lekker nieuw een werk
goed(denk ik?)
~SUCCES.....;)
Heb op 26 juni via internet doogegeven dat ik per 1 augustus ging verhuizen. Geen signaal... Na de klantenservice gebelt te hebben krijg ik te horen; ja als je via internet een adreswijziging doorgeeft, gaat dat vaak niet goed... DUH waarom hebben ze die service dan, als ze weten dat het niet werkt???
Nu zouden we de 14e weer signaal moeten hebben, ik ben benieuwd...
Wat een prutsers zeg
Maar ze wil graag tv en internet(geen telefonie!) en fietst naar de Kabelweg voor een aanvraag.
Bij terugkomst bleek dat zonder telefonie niet mogelijk bleek binnen het aanbod.
En bij terugkomst in plat haags:
Dât gatûm eg nie worre! Iederân liep tegâh die gasteh tû k*nkerûh oveh dè UPC !
En bèi die bâlie konse dât geen soak schèleh!
Maar dit terzijde...
UPC is geen Amsterdam...
Dat je bijna zou denken dat het tevens Nigeriaanse spam runt...
Begin augustus kreeg ik van UPC ongevraagd een pakket voor internet plus bellen, ik heb uren uur moeten opnemen om hun klote pakket terug te brengen. Ik ging er nog van uit dat ze alles zouden oplossen, maar mijn vermoeden werd waarheid.
Na een maand kreeg ik een eerste factuur voor het internet plus bellen pakket. Ik heb toen contact gehad met de klanten service, (zij zouden het oplossen)
Eind september kreeg ik een herinnering weer gebeld, (ja mevrouw wij hebben uw factuur gecrediteerd was de boodschap)
begin oktober weer een factuur, de factuur voor internet plus bellen hadden ze gedeeltelijk gecrediteerd. Ze waren alleen even vergeten de herinneringskosten ook te crediteren.
Ik heb vandaag faxen en brieven de deur uit gedaan, ben benieuwd op zij op mijn brieven reageren, telefonisch is voor UPC kennelijk ook te moeilijk.
Kennelijk heeft UPC het moeilijk door die kredietcrisis en proberen ze zou klanten te benadelen of te werven. Nou ik moet ze niet, en als ze ooit aan mijn deur komen om een product te verkopen, dan staat ze een grote verrassing te wachten, namelijk een honkbal knuppel.
Ik vind het zielig voor de mensen die een product hebben afgenomen van UPC en de ellende die zij op hun hals hebben gehaald. Sterkte...
Ik moet dus nu in mijn agenda gaan zetten wanneer ik MAG opzeggen want volgens UPC mag dit max drie en min 1 maand van te voren. Als ze me dit nou eens 20 telefoontjes eerder hadden verteld.
Wat een ongelooflijk bedorven bedrijf.
Ook ik hoop dat ze met deze krediet crisis kapot gaan,ik snap niet dat er mensen zijn die voor dat bedrijf willen werken, ik zou mij persoonlijk schamen, als ik UPC op mij CV zou moeten plaatsen. Wat een Klote bedrijf zeg.
En Ja, ik heb al jaren een rechtsbijstandverzekering dus ik kan gelukkig het gevecht met ze aan als ze ooit in hun hoofd halen om mij naar een incassobureau of zo te sutren.
Ik zal nimmer voor iets betalen wat ik niet gevraagd hebt, in deze bittere tijden heb ik zelf mijn geld nodig.
Sterkte aan een ieder.
Ik had ook in mijn brief gedreigd dat ik een brief naar tros radar, ombudsman en de consumentenbond had gestuurd, waarschijnlijk zal dit wel de motivatie van UPC zijn geweest om mijn brief in behandeling te nemen. Ik ben in ieder geval van mijn probleem af. gelukkig.
Maar het blijf een KLOTE bedrijf.
ook die mv bosch is n wolf in schaapskleren
ik hoop de schandalige werkwijze upc & lindorff (mv bosch ) te ontbloten ...
ik had upc besteld en helaas gelijk binnen 7 dagen afgezegd, later alsnog een bedrag van me bank afgeschreven. ik gelijk terugboeken want klopt helemaal niet, heb niet eens een abbonement bij hun.
later nu krijg ik weer een brief dat ik alsnog die 64 euro moet betalen , begrijp die gasten echt, ik wil ze echt helemaal uitschelden sjonge jonge. nu zit ik weer hiermee
Wie kan mij nader informeren over dergelijke restsignalen bij UPC na een totale afsluiting van het kabelabonnement henkvanhunnik@gmail.com
Hahahahaha,dat is de grootste kolder die ik ooit gehoord heb
@Henk: die medewerker heeft jou inderdaad een dom lulverhaal verteld
Een restsignaal bestaat niet,als die gasten je afsluiten,dan zit je gewoon zonder signaal
Als jij in je meterkast het stroom afsluit,dan heb je toch ook geen spanning meer,op je stopcontact?
Die gasten van Ziggo kunnen er ook wat van
Toen ik hier kwam wonen,zat er al signaal op het kabelkastje
Een keer een brief van Ziggo ontvangen,dat er een signaal naar mijn woning ging,maar dat ik geen abonnement had
Als ik binnen een week reageerde,dan hoefde ik geen aansluitkosten van 30 euro te betalen
Ik heb een week lang,elke dag gebeld met Ziggo,maar kreeg geen contact
Na die week wel,maar je kent het wel,ze zijn zo druk en er zijn nog tig wachtende voor u
Toen maar een mailtje gestuurd,dat ik niet blij was met hun voorwaarden,en dat ze gewoon een week niet bereikbaar waren
Kreeg ik een vaag mailtje terug,met de mededeling “”Na aanleiding van uw e mail zullen we zullen u niet aanmelden“”
En dat was het,we zijn nu zo,n 5 maanden verder,en ik heb nog steeds een radio en tv signaal van Ziggo
Op zich wel een goede service van Ziggo,je hebt een basispakket tv zenders en radiozenders,en het kost niks
Tien jaar geleden betrok ik een nieuwbouw huis waar de hele straat een levende UPC kabel had. Ik had geen tv. Radio luisterde ik over de ether of via de pc. Er lag een kaartje in de meterkast met het verzoek je onmiddellijk als kabelabonnee aan te melden ingaande de dag dat je de sleutel kreeg. Niets gedaan met het kaartje natuurlijk, ook drie jaar lang geen tv gekeken. En drie jaar lang niets van UPC gehoord.
Opeens een bozige brief van UPC (na drie jaar dus) dat ik al die tijd zonder abonnement signaal had afgenomen, dus in feite een wanbetaler was. Uit coulance zouden ze me geen incassoprocedure en boete opleggen mits ik mij onmiddellijk als abonnee zou opgeven.
Bluf, ik heb geen ongevraagd signaal gebruikt en dus hoef ik ook niet voor een ongevraagde dienst te betalen. Ze namen hun verlies en lieten alles vallen.
Inmiddels heb ik mij twee jaar geleden toch nog aangemeld vanwege een interessant combipakket waarin ik ook “anytime” kon telefoneren. Kijk toen werd het weer leuk, en ze hebben keurig een doe-het-zelf pakket gestuurd. En nooit meer iets gehoord over hun conflict met mij van jaren geleden.
Dat is toch wel sportief, om ook iets positiefs te zeggen.
er kastje naar de muur en in de wacht .
Maar waar kan ik hier nou eens over praten en me klacht doen upc neemt/wil je niet serieus nemen maar ze kunnen lkr verder aan modderen zo denk dat ik sinds ik op me zelf woon 3jr al wel voor 300 euro met upc heb gebeld laats kreeg ik een tegoed kaart ik dacht relax wat denk je 20 min gratis met de upc infoline bellen via een vaste telefoon ***$$@#$@**#(* !!