Home > > Doe toch gewoon die auto weg!

Doe toch gewoon die auto weg!

ParkerenMasira
Slotervaart - Fijn, een nieuwbouwwoning, sociale huur, wel duurder dan gewend, maar toch, er zit wat meer luxe in dan je ouwe (inmiddels gesloopte) flatje en een kamer extra en je blijft gezellig in je eigen buurt wonen. Dat dachten bewoners in de Delflandpleinbuurt. Woningen werden gesloopt, ruilwoningen tijdelijk betrokken en in het verschiet ligt nu Masira.

De droom spatte voor velen onlangs uiteen. Far West bouwde dan wel een mooie parkeergarage onder de woningen (deels ook koop), maar stadsdeel Slotervaart besloot betaald parkeren op straat in te voeren. Nog niet een heel groot probleem, omdat bewoners in dat geval een straatvergunning kunnen krijgen van 90 euro per jaar. Dat bedrag is te overzien. Maar de gemeente heeft een leuke regel: bij de mogelijkheid tot inpandig parkeren, krijgen bewoners geen straatparkeervergunning. Kortom: men is gedwongen een plek in de garage te huren. Fijn? Ja, je auto staat droog, veilig en er is altijd plek. Niet fijn! De huur is 75 euro per maand oftewel 900 euro per jaar. Voor toekomstige bewoners van de sociale huurwoning, veelal levend van een minimum of laag inkomen, is 900 euro op jaarbasis een te groot bedrag.
Volgens wethouder Paulus de Wilt is het allemaal niet zijn schuld en daarin heeft hij gelijk. Maar het bewijs van zijn onschuld - na een aanval met trommels, spandoeken en scheldwoorden - maakte hij vorige week tijdens de raadsvergadering op minachtende wijze duidelijk. "Dan doe je je auto toch weg," was het antwoord. Nee, zeiden de bewoners. De (nog redelijk kersverse) GroenLinks-wethouder vond het triest dat mensen zo afhankelijk van een auto zijn. Ga toch lekker autodaten! En Far West moest niet zo star doen met die garage, vindt De Wilt. Far West schuift het hele probleem weer af op het stadsdeel, dat immers betaald parkeren gaat invoeren. Dat is allemaal waar, maar niemand opperde mee te denken aan een oplossing voor de bewoners. Daar kwamen de gedupeerden zelf mee: ze willen een gesprek. Goed vond De Wilt, regel dat maar. Het verzoek in de wandelgangen of hij dan gemeentelijk wethouder Herrema wil uitnodigen, lachte hij hardop uit. Dat moesten de dames en heren maar lekker zelf regelen.

Dat ze niet van de wethouder - en van het dagelijks bestuur in het geheel (hadden zij niet op Ahmed Marcouch (PvdA) gestemd om steun tijdens de stedelijke vernieuwing te krijgen?) - gecharmeerd zijn, was duidelijk. Er werd getrommeld, geroepen, spandoeken ('Nieuwbouw niet voor ons' en 'Vernieuwing is achteruitgang') werden hoog gehouden en er werd gescholden. Dat is niet netjes. De wethouders zijn niet echt criminelen en oprotten hoeft nou ook weer niet. Maar schelden doet geen pijn. Bijna duizend euro per jaar, als je toch al krap bij kas zit, wel.


49 reacties op "Doe toch gewoon die auto weg!"

Paco
-1-  Paco:
Mensen met een minimuminkomen of een uitkering moeten maar fietsen. Als zij auto's kunnen betalen wordt het tijd de uitkering of het minimumloon te verlagen. Mensen die meer verdienen moeten niet zeiken!
Linda
-2-  Linda:
'Misschien moet U een andere plek gaan zoeken om te wonen.' zei Anne Lize van der Stoel tegen bewoners op de Kadijken, toen ze actie voerden over de plannen voor een ondergrondse parkeergarage op de Laagte Kadijk.
Leo van Duin
-3-  Leo van Duin:
Wel een beetje dubbel allemaal. Hard roepen dat je een uitkering hebt, een duurdere parkeervergunning niet kunt betalen, maar wel autorijden. Het eerste waar ik aan zou denken is inderdaad autodaten. Stukken goedkoper, beter voor het milieu en ook nog eens al het blik op straat weg. Tja, de auto is nog steeds een heilige koe. Een betere woning, een beter milieu, maar het mag allemaal niets kosten. Typisch Nederlands dat gekrakeel!
estherd
-4-  estherd:
Dit gaat niet eens over de kosten, maar over het feit dat er vanalles voor de bewoners bepaald wordt zonder dat zij hierin gekend worden. Hup, gaat u maar even het tienvoudige betalen, want dat bepalen wij. daar zou ik ook behoorlijk pissig van worden.
Jochem Floor
-5-  Jochem Floor:
Wat wethouder Herrema in dit stukje doet is mij even niet duidelijk. Dit is toch echt een stadsdeelaangelegenheid waarover even onvoldoende is nagedacht. Het lijkt mij dat stadsdeelbestuurder De Wilt er goed aan doet om het parkeerbeleid op de reeds gepleegde woningbouw te her-ijken, tenminste als hij GL als betrouwbare bestuurderspartij wil promoten.
Bob
-6-  Bob:
@Jochem Groen Links betrouwbaar? Dat is de leukste grap die ik op deze maandag heb gehoord. Maar....niet voor niets dat Gr.L onzichtbaar wordt en dat niet alleen in dit stadsdeel. Neem Maarten van Poelgeest, meedoen en dan vooral je dure Hugo Boss pak aan en maar wat roepen. Vooral blaten dat je het zo leuk hebt, je kind elke dag naar de opvang brengt en dat je vrouw het zo aardig doet in het Europese Parlement. Ach ja, meedoen is niet eenvoudig. Zeker als je ziet dat veel van de Groen Linksers eigenlijk geen enkel arbeidsverleden hebben. Dus, geen wortels in welke zaken dan ook. Vooral boeken wijsheid of geneuzel vanaf de zijlijn.
Huub
-7-  Huub:
Tja, ik kan het alleen maar eens zijn met het standpunt dat de autobezitters niet moeten zeuren. Zelfs al zouden ze 900 euro per jaar moeten betalen, dan is dat (samen met de overige autorijkosten) nog steeds spotgoedkoop voor het recht om andere amsterdammers longkanker op te laten doen.
-8-  :
Ach Huub, klaag meteen de fabrieksindustrie even aan, vervloek alle rokers en verschans je in een boomhut. Zelf zul je ook in bepaalde opzichten aan vervuiling doen, daar zijn we allemaal in mindere of meerdere mate debet aan.
wstrprk
-9-  wstrprk:
Op at5 zag ik een item over klagende vrouwen die zeiden dat ze invalide waren hun tevens invalide kroost niet meer voor de deur konden afzetten. Het waren van gezondheid blakende moderne moslima's die je dan vervolgens in hun peperdure golfjes en mercedessen zag wegrijden.
O. Schmidt
-10-  O. Schmidt:
Esther begrijpt het. Iedereen vervuilt, en de een wat meer dan de ander. Daarom gooi ik lege batterijen ook gewoon in de vuilnisbak en rijd ik expres zoveel mogelijk dwars door de binnenstad met mijn lieve zware Landrover.
tripleX
-11-  tripleX:
@ O. Schmidt
volgens mij heb ik je wel eens zien lopen met dat autootje achter je aan
yanny scutt
-12-  yanny scutt:
Ik ben een groot voorstander van het terugdringen van al dat 'blik op wielen' in Amsterdam. Desnoods door mensen te laten betalen voor parkeerruimte.

Maar het wordt een grote GOTSPE, (brutaliteit) als onze burgermeester(en) en wethouders tegelijkertijd toestaan dat het GVB een 'hoogzomertijd' invoert voor tram en bus! (met OV vanuit Slotermeer naar Osdorp anderhalf uur..)

De politiek -vertegenwoordigd door wie dan ook- is hier zowiezo niet niet goed bezig.

Waaaaterverf..! (Wim Sonneveld) Groetjes; Yanny
marcel
-13-  marcel:
ik sluit me helemaal bij paco aan
Barbara
-14-  Barbara:
Je kunt niet voor een ander bepalen dat ie de auto maar moet laten staan en lekker met de fiets of het ov moet gaan; je weet niet wat er bij een ander speelt namelijk (b.v. groot gezin, slecht ter been etc.).
Het is zoooo makkelijk om meteen te roepen “minima moeten hun auto maar wegdoen” of “iedereen moet z'n auto maar wegdoen”, maar een feit blijft dat deze bewoners gewoon de dupe zijn van stomme en starre regels! Ze willen best betalen voor een parkeervergunning. Ze willen best hun auto blootstellen aan weer en wind door hem op straat te parkeren, maar als ik het item op het AT5-nieuws goed begrepen heb, willen ze vooral kunnen KIEZEN of ze de auto's duur binnen of goedkoop buitenparkeren.
alex
-15-  alex:
Barbara heeft gelijk. Het probleem met deze nieuwbouw in Slotervaart is dat de bewoners vooraf onvoldoende zijn ingelicht over de verplichte (dure) stalling van hun auto in de garage. In zekere zin is er sprake van misleiding.

De parkeerkosten in de garage liggen domweg veel te hoog voor menigeen, er dient dan ook een aangepast tarief te komen voor bewoners die wat minder te besteden hebben.

Dat geldt in wezen ook voor de parkeertarieven in de binnenstad, die nu al hoog liggen, maar die het college verder wil verhogen. Parkeren wordt zo enkel nog betaalbaar voor rijke mensen, de rest kan de auto buiten de stad achter laten. GroenLinks en PvdA voeren in wezen een ouderwetse VVD-maatregel uit, creëren een klassieke tweedeling.

Ik zou zeggen: elk gezin/stel doet de tweede auto de deur uit, daarmee nemen verkeersoverlast en gezondheidsproblemen af. Helaas zijn politici lafaards, ze denken slechts aan hun electoraal succes bij de verkiezingen. Met die houding worden maatschappelijke problemen enkel groter.

Wie start er een campagne om met elkaar af te spreken geen parkeergeld meer te betalen zodra deze opnieuw verhoogd wordt?
Jochem Floor
-16-  Jochem Floor:
Je kunt de nu ontstane situatie natuurlijk oplossen door de bewoners de keuze te geven tussen garage of vergunning en met Far West af te spreken dat ze slechts aan stadsdeelbewoners verhuren en opgave doen aan wie ze verhuren. De twee huidige maatregelen zijn discriminatoir tegenover minimuminkomens en, veel erger, oneigenlijk. Het was niet de bedoeling autobezit onmogelijk te maken, dan moet je er ook voor zorgen dat je dat niet 'per ongeluk' voor een kleine groep mensen bereikt.
Huub
-17-  Huub:
@Esther:
Je kunt toch niet ontkennen dat autobezitters het milieu aanzienlijk meer vervuilen dan mensen die voor milieuvriendelijke manieren van transport kiezen. Maar aangezien jij die discussie blijkbaar niet wilt aangaan, wens ik je veel plezier met je auto. Denk tijdens het rijden maar niet aan alle gassen die je onnodig de lucht in stoot (en de ruimte die je auto inneemt op straat). Een beter milieu begint immers niet bij jezelf, maar bij iemand anders, toch?
-18-  :
@huub: ik heb geen auto, maak geen vliegreizen, eet geen vlees, draag proefdiervrije make-up. Maar ik zal gerust op een andere manier de wereld wel iets vervuilen. Misschien doen mensen met een auto wel een hele hoop andere goede dingen voor het milieu en hun omgeving waar jij geen weet van hebt, Huub. Dat makkelijke oordelen over een ander, dat vind ik zelf nogal vervuilend voor de geest.
René
-19-  René:
Eigenlijk slaat die 90 euro per jaar voor een parkeerplaats voor de deur nergens op. Dat is natuurlijk een veel te lage prijs in vergelijking tot wat je betaald voor andere grond in de stad. Als je bedenkt dat Amsterdam voor een een wooncomplex aan erfpacht al tussen de 50 en 150 euro per jaar ontvangt per m2 grondoppervlak dan is de 12m2 die een autoparkeerplaats in beslag neemt voor 90 euro natuurlijk gewoon een koopje. Dat zou dus eigenlijk minimaal 600 tot 1800 euro moeten zijn voor een parkeerplaats. Met andere woorden de erfpacht is te hoog of de parkeerplaatsen zijn de goedkoop.
Marion
-20-  Marion:
Helemaal met Rene eens dat de kosten van 90 euro per jaar voor het in beslag nemen van een stukje openbare ruimte te goedkoop is. Vergelijk het gewoon eens met de kosten die bijvoorbeeld horeca exploitanten moeten maken voor het plaatsen van een terras, een uitstalling. Ik ben voorstander voor het geleidelijk aan verhogen van parkeervergunningen in de openbare ruimte en het geleidelijk aan goekoper maken van een parkeerplek ondergronds. Daar moet een goede balans in gevonden worden. Nu is ondergronds parkeren niet aantrekkelijk terwijl het toch een fraai gezicht moet zijn al dat blik wat 24 uur op straat staat waardoor je helemaal niet meer ziet wat voor moois Amsterdam te bieden heeft. Laat staan dat het prettig is om voortdurend tussen dat blik door te lopen. Als de eigenaren van het project autodelen nu eens het goede voorbeeld geven en die auto's alvast ondergrond stallen. Scheelt een slok op een borrel. Taxis ook een plek ondergronds geven op vaste standplaatsen. Scheelt ook weer. Misschien dat mensen met een auto zich dan eens realiseren dat een zuto niet alleen vervuilend is als deze onnodig rijdt maar dat stilstaand blik op straat al een vervuilende aanblik geeft.
Norbert Helzmann
-21-  Norbert Helzmann:
@ Esther Donkers :
Het is jammer dat je je argument niet helemaal goed doordacht hebt. Je suggereert namelijk dat als iemand een fout maakt, deze persoon geen recht heeft iemand anders die een grotere fout begaat daarop aan te spreken. We spreken wel degelijk van een situatie waarin de andere persoon een grotere fout begaat, omdat we immers uitgaan van een situatie waarin we een gemiddeld persoon zonder auto vergelijken met een gemiddeld persoon met auto. Beide gemiddelde personen hebben dezelfde slechte eigenschappen, alleen heeft een daar nog een slechte eigenschap bij: de auto.
Als je jouw stelling doortrekt kom je op allerlei voorbeelden terecht die ik eigenlijk niet wil noemen omdat je dit ongetwijfeld niet probeert te zeggen (zo zouden we misdadigers niet mogen veroordelen omdat we allemaal wel eens een klein vergrijp gepleegd hebben). Ik begrijp dat dit niet je punt was, maar het is wel de consequentie van je redenatie. Onze samenleving wordt er alleen maar beter van als we mensen op hun foutief handelen aanspreken.
K. GIelen
-22-  K. GIelen:
Het is duidelijk waar mensen moeten zijn die betaalbaar auto willen rijden. Niet bij Groenlinks. Wat een volksverrader die de Wilt. Dit is een goed voorbeeld van automobilist pesten. Bied die mensen dan de mogelijk hun auto op straat te stallen.
K. Gielen
-23-  K. Gielen:
Deze beste heer de Wilt gaat er keihard aan voorbij dat voor het merendeel van de samenleving de auto een noodzaak is voor vervoer. Het OV is nog geen alternatief, en zal dat mi ook nooit worden.
Voor de lage inkomens met banen op industrie terreien buiten de stad en hun goedkope opel kadett uit '87 wordt het mes op de keel gezet.
Huub
-24-  Huub:
@ Esther:
Twee dingen over je argumentatie.
- Je zegt dat je geen kritiek mag leveren op mensen hun kwalijke gedrag als ze ook goede dingen doen. Dat is een erg kwalijke stelling, omdat die in de praktijk inhoudt dat iedereen van jou alles mag doen zonder daar op aangesproken te worden.
- In je eerste reactie stel je min of meer: de 'pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet'. In je tweede reactie zeg je “Dat makkelijke oordelen over een ander, dat vind ik zelf nogal vervuilend voor de geest”.
Hmmm... wie schreef over mij, omdat ik terecht een punt maak over de zware autovervuiling in Amsterdam (lees maar eens de gemeentelijke rapportages hierover) “klaag meteen de fabrieksindustrie even aan, vervloek alle rokers en verschans je in een boomhut”?. Ja, dat was jij inderdaad.
In je reacties maak jij je dus schuldig aan zowel je eerste klacht (de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet) als je tweede klacht (niet te snel oordelen over anderen). Tsja...
Jochem Floor
-25-  Jochem Floor:
Huub, na je uitleg aan Esther voel ik mij een beetje genegeerd. Ga eens in op mijn punt: dit is een oneigenlijke manier om een kleine groep autobezitters aan te pakken?
Ben Notmeijer
-26-  Ben Notmeijer:
900 euro beste mensen dat is what I call een spotkoopje om je auto te kunnen parkeren
uit de regen,wind.zon en sneeuw in de wintertijd.Je hebt meer onkosten als je de car het hele jaar buiten laat staan in weer en wind. Denk daar maar eens rustig overna.
Groetjes uit Oregon- USA
Ronald
-27-  Ronald:
900 euro per jaar komt overeen met ongeveer 3 euro per dag. Je fiets inpandig stallen bij het station kost 1 euro 10 per dag. Ik snap dat het mensen rauw op hun dak kan vallen als je van 90 naar 900 euro per jaar gaat en dat de mogelijkheid tot een keuze afwezig is. Maar misschien moet je bij het parkeren van een auto die keuze gewoon niet krijgen. Immers, de keuze wordt gemaakt op kosten niet op de effecten. Ik word een beetje moe van de discussie die gaat over arme mensen die wel noodzakelijk een auto moeten blijven rijden maar nauwelijks in staat zijn die te betalen. Het ligt er maar aan waar je prioriteiten neerlegt. Ik geloof dat we ons onderhand eens moeten realiseren dat nu eenmaal niet alles kan in dit leven.
Vinus
-28-  Vinus:
@Ronald:
precies!! iedereen wil altijd alles en omdat we in Nederland doel alsof iedereen gelijk is denkt ook iedereen dat hij overal recht op heeft. En vervoglens kent niemand zijn plaats meer. Hebben arme mensen straks ook allemaal recht op een privevliegtuig?
Barbara
-29-  Barbara:
Bij mijn huis stal ik mijn fiets gratis. Bij mijn huis wil ik mijn auto ook gratis (of dan in ieder geval betaalbaar)kunnen stallen. Daarom woon ik - met mijn fiets én mijn auto - bewust niet binnen de ring maar daarbuiten, evenals de mensen waar deze discussie om begonnen is: de Westelijke Tuinsteden. Ruim opgezet met voldoende parkeerplek, heel veel groen en relatief weinig verkeer, zo goed als overal gratis parkeren en als het niet gratis is, dan toch erg goedkoop. Maar ook de stadsdelen waar de meeste huishoudens met lage inkomens wonen, waar je al gauw 20 minuten tot een half uur op een bus of tram staat te wachten, ergens langs een ruim opgezette laan met heel veel groen (lekker veilig gevoel 's-avonds en 's winters ook zo aangenaam van temperatuur!)
Volstrekt belachelijk om in die stadsdelen 900 euro per jaar in rekening te brengen voor een 'vergunning' om verplicht in een garage te staan.
't Is de binnenstad niet!
wilbert simeon christiaan
-30-  wilbert simeon christiaan:
ieder mens moet het zelf weten---eigen verantwoordelijkheid!
-31-  :
@Huub: ik vond je boude bewering dat mensen die autorijden verantwoordelijk zijn voor longkanker bij een ander nogal onaangenaam. Het zit 'm vooral in je toon. Als je mensen iets wilt bijbrengen is ze beschuldigen van een ander ziekmaken niet de manier. Erg bedankt voor je uitgebreide analyse van mijn mening, maar je toon vind ik daarin nog steeds onaangenaam.
Ben Notmeijer
-32-  Ben Notmeijer:
Wel eens in andere steden geparkeerd in deze steeds kleiner wordende wereld,zoals in Parijs, London,Tokio,San-Fransico en
New-York waar de bewoners zelf om de 2 of 4 uur geld in de parkeermeter moeten doen zelfs midden in de nacht even je bed uit,en meestal niet eens pal voor je huis want dat een naald in een hoojberg als je dat voor elkaar krijgt,je auto is zo weggehaald als je dat niet bij houdt,900 Euro per jaar en je hoeft ook je bed niet uit een spot koopje. Ben
Jochem Floor
-33-  Jochem Floor:
Ben, je bent duidelijk je Nederlands perspectief op de zaken kwijtgeraakt. Amsterdam West, buiten de ring is geen down-town SF, NY, Londen of Parijs. Maar gewoon Almere-buiten met een iets andere demografie.
K. Gielen
-34-  K. Gielen:
@Ben: Amsterdam is nou eenmaal niet vergelijkbaar met die steden.
R.Hoogendijk
-35-  R.Hoogendijk:
Aan
willem simeon christiaan.

Tegenover wie of wat verantwoordelijk?
Marc Kauffman
-36-  Marc Kauffman:
wat een eenzijdige manier om naar zaken te kijken. het is schijbaar nog steeds sociaal geaccepteerd om automobilisten keihard af te katten. wat die zelfde mensen onder u niet begrijpen is dat er genoeg mensen zijn die buiten amsterdam wonen en werken. en dat er ook mensen zijn die die mensen van bepaalde diensten (bijvoorbeeld financial services) bedienen en dat zij daarvoor afhankelijk zijn van een autol. dat is geen schande, dat is een feit.

nee we leven inderdaad niet in tokyo of new york. maar als wij hier het ov stelsel van tokyo of new york hadden tezamen met het suburb net aan ov verkeer dan zouden wij geen auto meer nodig hebben.

diegene die zo links lopen te lullen en zo afgeven op automobilisten moeten eerst eens zorgen dat de zaakjes hier op orde zijn in plaats van een ieder die zijn nek boven het maaiveld uitsteekt kort en klein te slaan.
Marc Kauffman
-37-  Marc Kauffman:
of zoals barbara het zegt. het is voor mij een kwestie van links lullen en rechts vullende PvdA'rs.
Suffie
-38-  Suffie:
Marc, de term “Links lullen, rechts vullen” is de geëigende GeenStijl-reactie van mensen die door hun argumenten heen zijn.

Maar vertel eens: wat heeft financial services met autorijden te maken?
yanny scutt
-39-  yanny scutt:
Veel irritatie in de Dirk Bonssstraat want..vrij parkeren!

Een buurman van mij heeft het regelmatig aan de stok met zijn buren omdat hij naast zijn eigen auto ook nog 3(!) bedrijfs-auto's van zijn werkgever hier parkeert (wellicht krijgt hij voor deze bewezen dienst 10 euro meer salaris per maand)

S'ochtends staat het hier vol met wernemers-auto's van de mensen die in Westpoort werken. De auto-bezitter die er echt maar 1 heeft( en hier ook echt woont!) kan nooit z'n auto voor de deur kwijt en gaat dus ruzie maken. Vreselijk! Yanny
Paulus de Wilt
-40-  Paulus de Wilt:
Wellicht is het goed dat ik ook hier reageer op deze discussie. In de Westerpost heb ik dat al eerder gedaan, omdat Shirley daar een vergelijkbaar stuk heeft geschreven. Ik ga niet alles herhalen, maar wil graag het volgende kwijt.

Shirley schrijft dat ik “op minachtende wijze” gezegd heb dat deze bewoners hun auto maar weg moeten doen als het te kostbaar wordt om deze in de garage te plaatsen. Ik heb werkelijk geen idee waar ze dit vandaan haalt. Het is iets wat ik nooit gezegd heb, zelfs niet gedacht. Wat ik wel gezegd heb is dat mensen keuzes moeten maken. Het stadsdeel gaat niet over de hoogte van de uitkeringen en kan ook niet zomaar parkeervergunningen verstrekken. Wij zijn daarbij gebonden aan de parkeerverordening die de gemeente Amsterdam heeft vastgesteld. Het lijkt me wel goed om hier duidelijk te maken dat ik die parkeerverordening ook goed vind. Het is immers zo dat wij met de woningcorporaties afgesproken hebben dat auto's zoveel mogelijk in garages worden geparkeerd en niet op straat. Inpandige parkeergarages zijn goed omdat de openbare ruimte die anders wordt gebruikt voor parkeerplaatsen, dan meer gebruikt kan worden voor meer groen of speelplaatsen voor kinderen. Mensen die in een dergelijk complex gaan wonen, weten dus dat ze, als ze een auto hebben, voor hoge kosten komen te staan. Wat ik een groot probleem vind, is dat deze bewoners kennelijk iets anders is voorgespiegeld en dat zij nu geen andere keus meer hebben dan in Masira te gaan wonen. Om die reden wil ik kijken of ik voor deze specifieke groep ‘iets’ kan regelen. Ik heb nog geen idee of dat gaat lukken, maar heb goede hoop daar uit te komen.
Natuurlijk zou het nog beter zijn (voor het milieu en de portemonnee) als mensen hun auto wel weg doen. Fietsvoorzieningen, openbaar vervoer en ook auto-daten kunnen daar goed bij helpen en het stadsdeel doet er alles aan om dat te stimuleren. Mensen moeten echter zelf die keuze maken.
yanny scutt
-41-  yanny scutt:
Paulus de Wilt, het zou fijn zijn als u ervoor kunt zorgen dat alle auto's die niet in onze buurt thuishoren worden geweigerd! (en weggehaald)

Uw aanval op Shirley vind ik hoogst ongepast omdat zij samen met haar ouders hier maar 1 (EEN) auto in gebruik hebben achter hun drukbezochte deco-home winkel.

Alle andere winkeliers laten hun waren per vracht-auto bezorgen die ook nog op stoepen geparkeerd staan waarvan je mag verwachten dat daar kinderen spelen!

Hetzelfde geldt voor veel van mijn 'arme' buren die er vaak meer dan 2 auto's op na houden..en geen rekening houden met speelruimte van hun eigen kinderen!

Zelf ben ik -hoera!- geen auto-bezitter maar de gevechten om een parkeerplaats aan mijn voordeur komt me de strot uit.

Ik zou graag zien dat kleine ondernemers hun auto kunnen blijven parkeren op ,of achter, de winkel omdat het hun werkplek is!

Paulus, haal alle overbodige auto's uit mijn straat a.u.b. maar laat de auto's van kleine ondernemers met rust, want zij zijn niet degenen die parkeeroverlast veroorzaken!

Groet; Yanny
Suffie
-42-  Suffie:
Yanny, heb jij iets gelezen wat anderen gemist hebben? Een aanval? Paulus geeft hier keurig netjes en zonder enige vorm van “aanval” zijn lezing van het gebeuren en daar heeft hij denk ik alle recht op. Even los van wie er gelijk heeft in deze -Shirley zet hier namelijk een paar hele goeie punten neer- is niet híj degene die de ander er van beschuldigt op minachtende wijze te communiceren.

Maar goed, we hadden het over Masira, niet over het stukje weg dat jij vanachter je geraniums vandaan kan bekijken. Of wilde je misschien nog even inbrengen dat de auto's van mensen die in de HEMA zitten te roddelen moeten worden weggesleept door politiemensen die vanachter een boom staan te laseren zodat je die 's avonds niet ziet?
rudipensionado
-43-  rudipensionado:
Ik heb het al vaker geschreven en schrijf het hier weer.
Parkeerbeheer moet gelden voor de hele stad en er hoeven geen uitzonderingen te worden gemaakt. Waarom ongelijke behandeling?
Wel meeliften op alle voordelen van een grote stad en er niet aan willen meebetalen?
De stad uit dus naar een goedkopere omgeving.
De wereld is aan het veranderen maar sommigen willen dat hun omgeving niet meedoet en willen dat nog afwentelen op anderen.
kees
-44-  kees:
de bus is duur niet kind vriedlijk
de trein is nooit op tijd en als je twee kinder met een versandlijke beperking heb
die niet goed met de bus of trein kunnen
te veel stress op levert is een klein autoje wel handing nu fiets ik en kleine afstanden doe ik zoen zo de auto nemen
ik heb nu geen geld voor eenje
maar je heb van duure auto rijden die zeggen blijf maar fiesten ik werk geen auto de buren werken niet wel auto een merdes c klas uit 2000
YVON
-45-  YVON:
Ikzelf heb wel een rijbewijs heb geen auto doe alles per fiets bij rot weer neem ik het OV en bij erge haast een taxi.
De discussie gaat hier vooral om de huur van de garage a 75 euro per maand dat is voor een gezin of iemand met een sociale uitkering een hoop geld maar ik begrijp al heel lang niet hoe is het in godsnaam mogelijk dat mensen met een minimum inkomen leuk auto kunnen rijden een gemiddelde niet al te dure auto kost minimaal 160 euro per maand ik begrijp het nog steeds niet 'status ofzo??`` het is natuurlijk eigen keus maar er moet zeker op het 1 of ander bezuinigd worden kan niet anders.
De meeste mensen vinden een auto noodzakelijk daar denk ik heel anders over als je een baan hebt snachts of ergens waar niet per fiets of OV kan komen kan ik erin komen dat je een auto echt nodig hebt of als je ernstig invalide bent``daar zijn financiele vergoedingen voor`` het blijft natuurlijk eigen keus maar ik zie het nut er niet van in als je niet werkt geen nagel hebt op op je ....... te krabben waarom zou je dan auto moeten rijden??????????
John Zwart
-46-  John Zwart:
YVON ik denk dat het gewoon het gevoel is.
Mensen voelen zich opeens minder als ze geen eigen auto meer hebben, een soort zichtbaar armoedesignaal. Dat zou ten onrechte moeten zijn.
Mijn schoonmoeder had, toen zij al 80+ was nog steeds een eigen autootje waar ze hooguit eens per maand een rit mee maakte. Het was meestal nodig om voor die rit eerst de accu op te laden. Maar dat autootje mocht niet weg. Mijn ex lachte haar - net als ik - daarom uit. Nu vertoont ze hetzelfde gedrag. Reken eens uit wat Green wheels je per jaar kan uitsparen, maar daar redeneer je gevoel niet mee weg. Helaas...
Ben Notmeier-
-47-  Ben Notmeier- :
Wat ??? 900 euro per jaar om je auto mooi droog te parkeren uit de zon,regen,en sneeuw in de winter is een zeer redelijke prijs volgens mij.Denk aan de kosten als je de auto het hele jaar dag en nacht buiten laat staan,heeft iemand daar wel eens aan gedacht,mensen dit is een prikkie voor een heel jaar je auto op een goede plaats te kunnen parkeren,dat er mensen zijn die denken dat ze te zwaar belast worden die heb je helaas altijd,ik zeg hier eerlijk mijn mening over,als je die EU 900 niet kan ophoesten dan is het tijd om het openbaar vervoer te gaan gebruiken,je kan het helaas niet iedereen naar zijn zin maken,jammer genoeg.
Dick
-48-  Dick:
er is dus een parkeerprobleem daar begrijp ik ... misschien moet de gemeente maar eens kijken op hoeveel adressen meerdere vergunningen afgegeven zijn, denk dat dat al wat scheelt ... denk ook dat men probeert de buurt meer gemengd te maken, het is algemeen bekend dat in marokkaanse/turkse gezinnen meer dan 1 auto zijn ... misschien handig om de wet aan te passen dat er slechts 1 auto per adres ingeschreven mag staan en bij hoge uitzondering (bijv. minder validen) 1 extra ... het is een sociaal maatschappelijk probleem mensen en die moeten wij samen oplossen en niet alleen maar denken ikke-ikke-ikke!
YVON
-49-  YVON:
JOHN ,BEN en DICK wonen jullie in Masira?

Reageren?  

Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.

Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.

(verschijnt niet online, is nodig voor gravatar afbeelding)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spamreacties te voorkomen, wordt u gevraagd deze simpele vraag te beantwoorden.

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.