De service van het GVB laat te wensen over. En ik heb het niet over chagerijnige buschauffeurs of onduidelijk communicerende conducteurs. Iedereen heeft wel eens zijn dag niet, en van ongegronde jovialiteiten houd ik niet. De service op de haltes lijkt op eerste gezicht keurig verzorgd, maar is bij nader inzien belabberd.
Afgelopen donderdag bij de Hoogte Kadijk probeerde het GVB me te misleiden: volgens de aanwijzing op de kaart zou ik me al op het Alexanderplein bevinden.
Zo vaak reis ik in Amsterdam niet met tram, bus, of metro. Dus echt vaak kom ik niet met dit soort misstanden in aanraking. Maar ik vind het belabberd, en van weinig accuratesse getuigen. Dankzij het GVB kun je zomaar de weg volledig kwijt raken.
Mijn oproep aan de lezers van Amsterdam Centraal is de stadsplattegronden van het GVB met een verkeerd geplaatste 'u bevindt zich hier' pijl bij de reacties te melden. In plaats van een nieuwe dienstregeling, kan het GVB zich dan de komende tijd richten op de service naar de reiziger, zodat die niet zomaar het spoor bijster raakt. Bij voorbaat dank.
zes reacties op "De weg kwijt, dankzij het GVB"
Maar je vraagt je toch af hoe moeilijk het is zo'n stickertje op de juiste plek op een kaart te plakken.
Erger is; dat er 1 x per jaar hele route's met de daarbij horende halte's worden opgeheven waardoor -nog- zelfstandig wonende bejaarden niet meer naar hun markt, gezondheidscentrum, buurthuis of bibliotheek kunnen.
Heel jonge kinderen (10 jaar oud) durven wij al niet meer mee te sturen met het OV. Ik vrees dat het OV in Amsterdam slechts bereikbaar is voor de 30-ers met baan (en heeel veel haast) Groet; Yanny