Aan de kant
Lijn 14
Reageren?
Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.
Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.
Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.
Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.
22 reacties op "Aan de kant"
Het is namelijk bijzonder irriterend als je rechts af wilt slaan, wacht op een fietser die achter je rijdt en die dan ook rechts afslaat, maar zonder zijn hand uit te steken. Je staat dan dus voor Jan Joker te wachten.
Maar nog erger zijn fietsers die door rood rijden en denken dat ze voorrang hebben. Nou, mooi niet dus!!
Vergis ik mij, of lees ik in de eerste verhitte reacties op Marije iets terug van de warme weer van vandaag en de laatste weken?
Nou, veel sterkte dan dus maar weer, he? En wind je niet te veel op, dat is slecht voor je hart bij dit weer. Tot ziens maar weer, ergens in de stad.
P.S. Passen jullie wel op dat mijn stofwolk jullie niet in de ogen waait? Ik zou ze even dichtknijpen als je me hoort bellen.
Tenminste, dat lijkt mij een goed idee.
Het is je werk en komt graag weer heelhuids thuis.
Dat betekent in het A`damse verkeer ogen op steeltjes.
Er worden op tekentafels verkeerssituaties bedacht die in de praktijk kafkaans zijn...
Neem daarbij het feit dat iedereen oordopjes in heeft of zit te bellen of de weg niet weet of een parkeerplaats zoekt en voilà!
“Sorry ik zag U niet” is geen excuus...
Maar om het oorspronkelijke stukje terug te komen; je kunt als automobilist je auto natuurlijk een stukje meer naar links of rechts zetten, maar dat houdt automatisch in dat er aan één kant geen enkele doorgang meer mogelijk is en aan de andere kant dus automatisch van twee kanten af verkeer ontstaat, waardoor de meest gruwelijke confrontaties kunnen ontstaan. Leuk om van een afstand vanaf een terrasje naar te kijken, maar niet echt praktischer...
We hebben het trouwens wel over busjes en vrachtwagens, Suffie. Die zijn niet hyper krasgevoelig. Bij personenauto's speelt het minder. Die kun je vaak genoeg aan weerskanten passeren.
En de eigenaars zijn altijd in de buurt, want ze staan te laden en te lossen. Nee, doe mij maar mooi een ruimere doorgang aan een zijde, dan twee halve (allebei net wel of net niet bruikbaar) aan weerskanten.