Compleet stom idee!
Zei ook de daklozenkrantverkoper. Hij vertelde over een collega in London (hoe komen zij in contact, vroeg ik mij af) die The Big Issue daar verkoopt. The Big Issue is niet alleen gevuld met interessantere artikelen, ook zorgen ze er in Engeland voor dat de ene Big Issue donker is van kleur, en de volgende licht. Zodat mensen altijd duidelijk kunnen zien dat er een nieuw krantje is.
De daklozenkrantverkoper zei dat hij het probleem bij de Z had aangekaart. Dat hij ideeën had om de cover leuk te restyleren. Bijvoorbeeld bekende Nederlandse kunstenaars vragen om een keertje een gratis ontwerp te maken. Of studenten van de kunstacademie. En veel actiever zijn in het uitnodigen van (on)bekende Amsterdammers om stukjes te schrijven, zodat de Z weer wat levendigers kreeg. Het krantje is al jaren hetzelfde, verzuchtte hij.
Volgens de daklozenkrantverkoper had de leiding van Z niet zoveel oren naar zijn verhaal. Nu weet ik niet of dat waar is, ik zal de Z zo eens een mailtje sturen, maar ik vond zijn ideeën eigenlijk erg goed. Ik ben niet zo goed in ontwerpen, maar een stukje schrijven, dat wil ik wel.
Een reactie op "Pimp de Z"