Home > > Leve de snorder!

Leve de snorder!

Het openbaar vervoer tussen de Bijlmer en de binnenstad mag - dankzij de metro - van een redelijk niveau zijn, binnen het stadsdeel is het een drama. Verbindingen tussen het oostelijk en het westelijk deel van de Bijlmer worden vooral onderhouden door streekbussen, die om een of andere reden allemaal hun eigen halte hebben, en een dienstregeling waar men in Noordoost-Groningen meewarig het hoofd om zou schudden.
Gelukkig lossen we dat soort dingen hier heel handig op. Toen ik eens, zondagochtend om een uur of acht, in de stromende regen een klein half uur tevergeefs op een bus had staan wachten, zorgde een opgewekte Pakistaan in een aftandse Opel er alsnog voor dat ik de supporterstrein naar de uitwedstrijd tegen PSV niet miste. Zijn bemoedigende woorden mochten niet baten: Ajax verloor met 1-0. Hij bleek op de terugweg net zo teleurgesteld als ik.
Toen ik vanmiddag met vier zware tassen vol boodschappen weer naar huis wilde, was de snorder er opnieuw eerder dan Connexxion-lijn 175. En zolang een TCA-chauffeur zo'n 35 euro rekent voor een rit vanuit de binnenstad - als hij in het donker überhaupt bereid is naar ons enge ghetto te rijden - heeft iedere Bijlmerbewoner het nummer van een snorder in het geheugen van zijn GSM.

Ik weet dat het niet mag, ik weet dat de passagier onverzekerd is, en ik weet dat snorders de officiële taxicentrales een doorn in het oog zijn. Maar de snorder is in Zuidoost bijkans onmisbaar. De officieuze economie lost hier problemen op die de bovenwereld laat liggen.

44 reacties op "Leve de snorder!"

Ro
-1-  Ro:
Interessant... Ik ben zo'n Bijlmerbewoner maar hen nog nooit van snorders gehoord! Ik heb dan ook zelf een auto. Maar als ik dronken wil worden in de stad dan is het op zich wel handig, zo'n goedkope taxi. Hoe duur zijn die, en doe mij eens een telefoonnumer van een goeie snorder...
sweet
-2-  sweet:
Ik heb zelf een auto maar ben zo nu en dan genoodzaakt de auto thuis te laten en dan komt de snorder mij heel goed van pas. Een rit van Ganzehoef naar Amsterdamse Poort kost mij 2.50 euro.als ik voor deze korte afstand een taxi zou moeten bellen afgezien van dat ze niet de moeite zouden nemen om te komen zou het mij een vermogen kosten alleen al aan voorrijd kosten. LANG LEVE DE SNORDER!
Dre van Mokum
-3-  Dre van Mokum:
Wat gemiddelde snorders prijzen:

Bijlmer - Bijlmer 2,50 tot 5.-
Bijlmer - Centrum 7,50 tot 12,50
Bijlmer - Schiphol 12,50 tot 20.-

Je herkend ze in makkelijk in Bijlmer toeterende automobilisten die vriendelijk naar je lachen, ze weten trouwens ook altijd wel een goedkoop hoertje of een goedkoop grammetje coke, of een goedkoop flesje sterke drank !

Geen vrouw ? ook geen probleem ze weten ook wel een vrouw voor je om mee te trouwen, kortom een snorder snort meer bij elkaar dan een ritje taxi ;-)
Henk J. van de Belt
-4-  Henk J. van de Belt:
De illegale snorders vullen al vele jaren de gaten in de markt waar niet door legale vervoerders in wordt voorzien. De dure taxi's ontbreken maar al te vaak; de bussen rijden niet overal en altijd. Logisch toch dat iemand met een auto en tijd over geen nee zegt als hij voor wat euro's even een bekende naar markt, amc, ajax, schiphol of het centrum kan brengen. Op de terugweg iemand met volle tassen meenemen is ook meegenomen. Logisch toch dat een autoloze liever slechts een paar euro betaald dan het 5 voudige voor een taxi, ook al heeft die laatste zeker een inzittendenverzekeringen?

In februari 2004 heb ik het idee voor een “ShopHopper” gelanceerd. Eerst binnen de fractie van Leefbaar Zuidoost, later in de raadscommissie Verkeer en Vervoer. Inmiddels loopt er een nogal veel tijd nemend onderzoek naar de haalbaarheid van “Aanvullend Openbaar Vervoer' (AOV)” in stadsdeel Zuidoost. De AOV-busjes zouden ook voor dagdelen gehuurd moeten kunnen worden zoals een “taxi-cab” in Londen.

AOV zal positieve effecten hebben op:
- vullen van hiaten in de bestaande OV-lijnen.
- afstemmen van vervoer op de stedenbouwkundige situatie in Zuidoost
- vergemakkelijken van vervoer naar winkelcentra/markten en naar het afgelegen Villa Arena, Praxis, Ikea, Tulip-Riverside Hotel, Gaasperpark/-strand e.d.
- terugdringen van lokale automobiliteit (milieu-vriendelijk).
- ontlasten van de soms overvolle parkeercapaciteit bij winkelcentra/markten.
- vergroten van de lokale economie door betere bereikbaarheid.
- creëren van legale werkgelegenheid door het formaliseren onder voorwaarden van de informele economie.

AOV zal prima kunnen voorzien in vervoer (ook vice versa):
- naar winkelcentra/markten. (ShopHopper)
- tot op het maaiveld (ThuisBus)
- op verzoek (als aan te houden BusTaxi)
- op telefonisch verzoek (als een BelbusTaxi)
- in spitsuren van treinstations naar bedrijven op Amstel III (SpitsBus)
- naar verafgebieden zoals Driemond en SP De Toekomst. (SportHopper)
- voor specifieke groepen (gehandicapten, ouderen, kinderen, bezoekersgroepen e.d.)
- voor specifieke tijden (als extra nachtbus, DiscoBus)
- voor specifieke gelegenheden (KwakoeBus, GaasperstrandBus, ZaterdagSportBus e.d.).

Kortom, markt(en) genoeg voor AOV, maar of taxibedrijven en Connexxion met hun dure vergunningen er de weg vrij voor willen (of moeten) maken...? Dat en veel andere zaken worden nu onderzocht.

Henk J. van de Belt - Raadslid Leefbaar Zuidoost
-5-  :
Kleine, betaalbare en frequent rijdende pendelbusjes tussen de belangrijkste attracties van het stadsdeel zouden volgens mij een heel nuttige aanvulling zijn op het huidige OV-aanbod.

Maar volgens mij zou het al enorm schelen als het stadsdeel zich eens goed liet gelden als er over de uitvoering van het huidige openbaar vervoer wordt gepraat. Die is namelijk al jaren beneden peil.
Zo rijden er bijvoorbeeld een stuk of wat buslijnen tussen Ganzenhoef en de Amsterdamse Poort, maar die hebben allemaal hun eigen halte. Je moet daarom van tevoren besluiten om op pak 'm beet lijn 29, lijn 59 of lijn 175 te gokken. Als je verkeerd gokt, sta je eindeloos te wachten en zie je de andere twee bussen passeren. Als die lijnen nou allemaal op dezelfde plek zouden stoppen, dan hoefde je nooit langer dan een minuut of tien te wachten. Met een paar van dergelijke praktische aanpassingen zou het net volgens mij al enorm verbeterd kunnen worden, zonder dat dat veel geld hoeft te kosten.
Dr.D
-6-  Dr.D:
Als gebruiker van OPENBAAR vervoer spelen er meer factoren mee.
De ritten zijn relatief ontzettend duur en iedereen is op de hoogte van de topsalarissen die men elkaar toebedeeld.
Het imago van het GVB is gewoon platgezegd 'naar de klote'.
Precies hetzelfde als bij de amsterdamse taxi`s.
Bij het c.s. ze spreken nauwelijks nederlands, weten de weg niet en rommelen met van alles wat mogelijk is om de ritprijs op te drijven.

Een gat in de markt van vervoer voor de snorder.
Die wel zijn best doet voor zìjn klant.
Dat is vrije marktwerking waar de politiek op heeft aangestuurd met privatiseringen en verantwoordelijkheidsontkenning...
Kwasi
-7-  Kwasi:
''Het gelijkheidsdenken van de PvdA en het polderdenken van Nederland is schadelijk voor de creatieve ontwikkeling. Nederland is een land van middelmatigheid en dat is funest.''

Amsterdam heeft haar positie in de top van Europese steden weggegeven: ''De PvdA richt zich op armoedebestrijding en VVD richt zich op veiligheid. Maar wie zorgt dat er hier geld verdiend wordt?''

Een partij die ruimte geeft, ook aan de snorder
L. d. T.
-8-  L. d. T.:
Dat van de bijlmermeer
Bijlmer problemen, Bijlmer oplossingen

Je merkt het dat Suri's het daar bepalen. Creatief in het opl;ossen van hun eigen problemen.

Geen taxi, dan maar een eigen lokale sociale oplossing.
In plaats dat de overheid daarop inspeelt en het faciliteerd, worden die opgejaagd zonder daartegenover een oplossing te bieden

Hollands liberalisme.
Men kan nog veel van ons leren
-9-  :
de suri's daar laten zien hoe heel nederland beter kan draaien: minder overheid, meer eigen creativiteit! De Bijlmer vaart er wel bij. Wij had dat gedacht, het economsich revival van door staatsingrijpen verneukt Nederland uit de hoek van de allochtonen?
-10-  :
(en de term 'allochtonen' wordt hier dus ironisch gebruikt, de opmerking is bedoeld als een sneer naar Geert Wilders en consorten)
L.d.T.
-11-  L.d.T.:
Zo zijn er meer dingen die men aan ons kan overlaten.
Woestijnvis
-12-  Woestijnvis:
Inderdaad. Leze de 'zwarte economie'. Lig die mensen niet dwars, maar geef ze de ruimte.

Weg met de door Ahold en Vendex gedicteerde bestemmingsplannen!

Winkels en andere bedrijfjes in de buurten versterken de sociale cohesie en stimuleert werkgelegenheid.

Ik woon zelf in Nieuw Geinwijk. Ik wil niet nar de Poort of Ganzenhoef voor een brood, een pak melk of een pak suiker. Ik wil mijn buren tegenkomen in een winkel op de hoek! En als ik 's avonds laat thuis kom op Duivendrecht, is de snorder mijn beste vriend.
Aike
-13-  Aike:
Stem dus: Leefbaar Zuidoost !!!!!
Woestijnvis
-14-  Woestijnvis:
is dat zo? wat gaat LZO doen aan de bestemmingsplan dictatuur? ik dacht dat dit wettelijk is dichtgetimmerd?
nanayaw
-15-  nanayaw:
Ik ben niet blij met snoorder omdat op elke inkomste moet belasting betaald worden ,maar door the onregelmatig dienst van de openbaar vervoer in zuidoost de meerderheid kies voor de snoorder.best wat de overheid mag doen is meer bus laten rij en de tijd moet korter zijn.Bijvoorbeeld een rit van kraainest naar AMC, moet je drie kwaartje tot uurtje bij bushaltje wachten en het vevelent.liever snoorder dan uurtje wachten....
Woestijnvis
-16-  Woestijnvis:
Dat is echt gelul nanayaw.

De 59 rijdt zelfs op zondag avond twee keer per uur en je kunt ook nog de 69 nemen in de andere richting. dus langer dan 10 minuten hoef je op Kraainest mooit te wahcten op een bus naar het AMC.

Het openbaar vervoer is best goed in de Bijlmer en er zijn in ieder geval stukken betere verbindingen dan de Aker of Noord. Snorders zijn gewoon lekker makkelijk. Je wacht nooit meer dan 2 minuten op d Bijlmerdreef. Bovendien zijn ze vriendelijk en behulpzaam en goedkoop. M.a.w. alles wat CTA niet is.
Woestijnvis
-17-  Woestijnvis:
TCA bedoel ik
samuray
-18-  samuray:
ik vind de snorders niet goed zij lichten de boel op als ze het even kunnen ik weet van een vriendin die heel erg lastig was gevallen door zo'n snorder dus kijk uit bij wie je instapt groetses samuray.
Woestijnvis
-19-  Woestijnvis:
Hoe lang rijdt je al voor TCA, japans zwaardje?
me
-20-  me:
amsterdamse taxi's zijn niet alleen TCA. Snorders zijn vaak makkelijk en snel maar als je gsm blijft liggen wordt-ie wel gewoon gejat.dus zo servicegericht zijn ze niet en de auto is niet altijd erg schoon.
Ploert
-21-  Ploert:
want als je je portemonnee in een taxi vergeet, brengt de chauffeur hem netjes voor je terug?

\auto's van snorders zijn niet schoner dan de taxis. Klopt. Misschien moeten ze hun prijs dan wat opkrikken om de bijzondere schoonmaakkosten te bekostigen.
manodj
-22-  manodj:
IK had laatst autopech in amsterdam zuidoost en vond een garage aan de wibautraat die hem gelukkig dezelfde dag nog wilde repareren, gezien het feit dat ik niet bekend ben in de bijlmermeer maar er wel famillie heb wonen wilde ik graag deze dag bij ze bivakkeren om de dag door te komen. Na de metro genomen te hebben kwam ik ergens in de bijlmer terecht waar dat weet ik niet maar ik moest bij de amsterdamse poort zien te komen na een lange zoektocht kwam ik ergens eens een taxi nou zeg maar meerdere taxis tegen ik was me er al gauw van bewust dat de afstanden van flat naaar flat of an wijk naar wijk lopend te veel tijd zou kosten om deze te kunnen overbruggen dus nou ik loop met mijn naive stomme kop naar een taxichauffeur en vraag hem vriendelijk misschien erg vriendelijk of hij mij naar de amsterdamse poort wil vervoeren nou wat deze aardige man mij toewenste aan ziektes vervloekingen en nog veel meer wat in geen enkele woordenboek beschreven staat stond ik echt perplex nou lang leve de belastingbetalende taxichauffeurs met diens mooie dure autos die zogenaamd de professionals van het vervoerswezen zijn nou volgens mij ontbreekt het in amsterdam bij de taxichauffeus vooral aan professie en omgangsnormen deze staan naar mijn ervaring op een peil dat ver beneden het nulpunt terechtkomt. Ik had dus echt het gevoel dat deze man en zijn colegas die inmiddels om mij heen stonden mij wilden slaan ik stand echt verstijfd van angst toen verscheen een aardig pakistaanse man ook met een mooie schone mercedes 2ood als uit de hemel gevallen deze meneer bevrijdde mij uit deze benarde situatie en zei mij naar plaats van bestemming te willen veroeren voor een bedrag van 2 euro en 50 cent?????? ongelooflijk maar waar nog goedkoper dan een enkeltje met de bus en comfortabel vervoerd worden nou ik wist niet wat een snorder was en ze man legde mij het systeem uit interessant moet ik zeggen ik heb hem ipv de 2 euro 50 10 euro gegeven hij zei ook tegen mij dat de taxichauffeurs in de bijlmermeer alleeen maar lange ritten willen rijden nou als ik in het dorp waar ik woon na een avondje stappen een taxi bel die mij ongeveer 2 kilometer verderop moet rijden word ik met een brede glimlach vervoerd dus ja ik snap het niet en wil het ook niet snappen maar ik om nu vaker in amsterdam zuid oost en laat mij zo vaak als ik kan vervoeren door een snorder soms stap ik gewoon in en zeg ik rij maar gewoon rond laat me wat leuke plaatsen zien ja en vooral waar er meiden komen dus lang leve de snorder ik heb nu enkle vaste snorders en heb een goede band met ze ik was eens een keer dronken en werd ziek ik moest dus naar huis belde een bekende snorder de volgende dag werd ik wakker in mijn bed in Hoek van holland ik miste niets geen cent geen spullen niets ik had deze man niet eens betaald??? enkele weken later kwam ik deze snorder tegen in amsterdam hij vroeg of ik hem wat wilde geven voor de bewuste rit hij zei niet hoeveel ui t dank heb ik hem 100 euro gegeven dit zijn dus deprofessionals die alle lofprijzing verdienen.
Manodj s.m.
yolanthe
-23-  yolanthe:
wie kan mij het nummer van een goedkope snorder geven ik werk in amsterdam maar woon in almere.help!!
robot
-24-  robot:
ik kan je wel helpen ik ken wel iemand stuur je nr naar flexinio@hotmail
rudipensionado
-25-  rudipensionado:
Denk ook eens aan het feit dat snorders niet altijd de juiste verzekeringen hebben voor personeenvervoer. Als er dat wat gebeurt is het hek van de dam.
Daarnaast is het zo dat TCA etc natuurlijk te duur zijn. Wellicht komt dat door het wagenpark? Waarom niet allemaal dezelfde auto in dezelfde kleur. Gezamelijk inkopen is altijd handiger. Je ziet soms taxi's rijden met een aanschafwaarde van meer dan een modaal jaarsalaris en erger.
Jan Stender
-26-  Jan Stender:
Sommige TCA taxichauffeurs zijn klootzakken
Je weet dat er voor het Amstelstation een fietspad loopt
Waarom moeten jullie zonodig je wagen dwars op het fietspad gooien,als er fietsers aankomen?
Het is mij 2 keer overkomen
De eerste keer riep ik er wat van,en vond de chauffeur het nodig mij van m,n fiets te duwen
De tweede keer komt een taxichauffeuse mij tegemoet rijden,en slaat plotseling af
Gevolg,ik rem,maar botste toch tegen haar linker deur aan
En dan nog zeggen,dat ik een lul ben
Blijkbaar had ze een zonnebril op,met een zicht van 0,0
Nee,de taxi neem ik niet,en met een snorder mee rijden,doe ik ook niet
Ik heb zelf mijn eigen vervoer,auto,scooter en fiets
rudipensionado
-27-  rudipensionado:
Jan niet zo somber man.
Taxi's en trams weten fietsers toch alles van zodat je er rekening mee kunt houden. Hoort bij je gedrag als deelnemer aan het verkeer om rekening te houden met andermans fouten.
Veel fietsers hebben door hun rijgedrag natuurlijk veel boter op hun hoofd.
Jan Stender
-28-  Jan Stender:
Je snapt zelf toch ook wel,dat rechtdoorgaand verkeer voorrang heeft?
En als je verkeer aan ziet komen,dan ga je toch niet je auto er voor gooien,met alle gevaar van dien?
Ik weet wat je bedoeld,met veel fietsers
Maar tot die groep fietsers behoor ik niet
Ik hou ook rekening met andersmans fouten,maar die bij die tweede keer,was een botsing onvermijdelijk
Maar ik praat hier ook over sommige taxi chauffeurs,ik scheer niet alles over een kam
rudipensionado
-29-  rudipensionado:
Het hebben van een rijbewijs en een taxivergunning maakt je nog geen goede taxichauffeur.
Als ik uit het CS loop en zie dat zooitje staan dan lijkt het soms Casablanca wel, nou dan pak ik de tram of de bus.
Rogelio
-30-  Rogelio:
De meeste snorders hebben een bijstands of arbeidsongeschiktheidsuitkering. Oneerlijke concurentie voor goedwillende en fatsoenlijke taxichaufeurs (bestaan ook). Snorders betalen geen belasting en paraciteren daarmee dubbel op onze samenleving. Goedkope taxi is leuk maar op langere termijn in maatschappelijk opzicht een dure rit.
Leon
-31-  Leon:
Dat de Taxibranche op sommige onderdelen redelik verziekt is weten we allemaal. Maar,...wie was daar ook alweer verantwoordelijk voor? Ik geloof die mevrouw die nu in Almere de scepter zwaait, plus een mevrouw Netelebos die ook weer ergens op het pluche is vastgeplakt. Daarnaast horen we nauwelijks meer iets over de walgelijke praktijken van de voormalige TCA directie. Kijk, we kunnen nu wel heel lekker gaan schieten op wat er bij het CS gebeurt, maar als je een branche vrijgeeft zonder daarbij je goed te realiseren wat de consequenties zijn, dan krijg je bagger. Ook de voormalige verantwoordelijk wethouder Amsterdam, Mark v.d. Horst heeft er een potje van gemaakt. Hoor je ook niets meer over. Is nu plots voorzitter van een ondernemersclub geworden. En de huidige verantwoordelijk wethouder Amsterdam (Herrema) probeert ook steeds wat leuke grapjes uit te halen. Maar echt aanpakken, kennelijk een onmogelijke opgave. Dus geen kennis van deze branche lijkt mij anders zou je een en ander dus echt wel eengepakt hebben. Het puin zit niet alleen bij het CS maar ook op andere plekken. Wat te denken van chauffeurs die goedwillend zijn maar klem gereden worden, bedreigd worden of waarvan auto's moedwillig beschadigd worden.
Kijk, als je nu topstad wil worden maar nog niet in staat bent om een verziekte branche adequaat aan te pakken, dan hou ik mijn hart vast. Dat is dan net zoiets als een k....kado met een leuk papiertje te omwikkelen. Het gaat mijn inziens om de inhoud. Dus.....alles wat nu wordt gepresenteerd is symptoom bestrijding.
-32-  :
Reclame en reactie daarop verwijderd.
RudiPensionado
-33-  RudiPensionado:
Leon,
Als bestuurder van een taxi draag je zelf ook de vernatwoordelijkheid om er netjes uit te zien, de taal te spreken en de weg te kennen.
Daarnaast heb je gelijk met je kritiek op de bestuurders.
Snorder
-34-  Snorder:
Taxichauffeur serieverkrachter?
Van een verslaggeefster

AMSTERDAM - De van verkrachting verdachte taxichauffeur wordt in verband gebracht met andere zedendelicten in Amsterdam.

De 42-jarige Zaandammer zit vast omdat dna-sporen op een verkrachte vrouw overeenkwamen met zijn dna.

Dit jaar kwamen al twee meldingen binnen van verkrachting in een taxi. ''We bekijken nu of deze verdachte hier iets mee te maken heeft,'' aldus de politie. De politie roept vrouwen op zich te melden als ze vermoeden dat deze chauffeur hen heeft lastiggevallen.
snorder
-35-  snorder:
Amsterdamse taxichauffeurs stelen daklichten TCA
Uitgegeven: 12 februari 2008 12:39
Laatst gewijzigd: 12 februari 2008 12:41

AMSTERDAM - In Amsterdam rijden enkele honderden taxichauffeurs rond met een daklicht van de Taxi Centrale Amsterdam (TCA), terwijl zij niet voor die firma werken.

Die schatting maakte medebestuurder van TCA Richard Olling dinsdag. “Als je een taxi met een TCA-daklicht aanhoudt, durf ik niet meer met zekerheid te zeggen dat het ook echt een TCA-taxi is.”

Chauffeurs stelen de daklichten, die vaak slechts met magneten aan de auto's vastzitten, of kopen ze op de zwarte markt. Dat doen ze omdat TCA-ondernemers bij inwoners van Amsterdam bekend staan om hun goede dienstverlening en hun betrouwbaarheid, aldus Olling. “Heel veel Amsterdammers nemen alleen een TCA-taxi.”

(c) ANP
Arthur
-36-  Arthur:
"Chauffeurs stelen de daklichten, die vaak slechts met magneten aan de auto's vastzitten, of kopen ze op de zwarte markt. Dat doen ze omdat TCA-ondernemers bij inwoners van Amsterdam bekend staan om hun goede dienstverlening en hun betrouwbaarheid, aldus Olling. “Heel veel Amsterdammers nemen alleen een TCA-taxi.”

O ja, is dat zo ?
Kijk eens in Amsterdam naar het soort randtuig dat daar in vrijwel ALLE taxi's rond rijdt, en neem dezelfde belsissing als ik: Ik neem er NOOIT een taxi....
En al helemaal niet voor de idioot hoge tarieven die ze vragen !
joke
-37-  joke:
Ik zoek een snorder die mijn vriendin en mij van de rijp dat ligt vlak bij purmerend,naar amsterdam noord wil rijden op zaterdag nacht.is voor ons niet te betalen gewone taxi.wie weet een nummer voor ons?
Sonja
-38-  Sonja:
Niet doen !! Hoe zou jij het vinden als je dochter bij een wildvreemde vent instapt? Ja, prima de prima zeker. Wat dacht je van de eigen boontjes doppen, dan maar geen drank, of de bus fiets, of wissel het rijden af (BOB). Zorg dat je bij de bushalte veillig staat. Laat altijd ergens achter waar je s'avonds s'nachts heen gaat.

Ik ben overigens ook niet kapot van een normale taxi. Wie zegt dat deze eerlijk zijn? Trouwens openbaar vervoer heeft ook voordeel, je spreekt nog eens mensen, even lekker de krant lezen, de prijs is van tevoren al bekend. Als die bus vol zit is de bus veilliger, er kunnen meer bussen rijden, de kosten kunnen dan naar mijn idee wel eens omlaag. Als de overheid nu eens het korte werkverkeer ook eens aantrekkelijker maakt. Veel mensen bij de halte maakt het vervoer dus beter.

Overigens: Die 9 tot 5 mentaliteit moet eruit, een bus moet namelijk de hele dag rijden. De bevolking is ook nog eens aan het vergrijzen, een bus is dan denk ik wel gewenst.

De groeten.
noreen
-39-  noreen:
Kent iemand een goedkope, betrouwbare snodder van bijlmer naar schiphol?
Emre
-40-  Emre:
Verwijderd door moderator. Geen oproepen of reclame!
Stephan
-41-  Stephan:
Verwijderd door moderator.
hippie
-42-  hippie:
Verwijderd door moderator.
Milena Tsareva
-43-  Milena Tsareva:
Dit artikel heeft wel een bijzonder grote impact op de lezers, gezien het feit dat er 12 jaar na plaatsing nog steeds op gereageerd wordt. Alleen vraag ik me aan de hand van de aard van de meest "recente" reacties af of het niet beter zou zijn de reactiemogelijkheid bij dit artikel uit te schakelen. Zo staat er bijvoorbeeld in reactie 41 alweer bijna twee maanden een telefoonnummer online, wat volgens de 'regels voor discussie' niet toegestaan is.
Arnoud
-44-  Arnoud:
@Milena: Je hebt gelijk, door de zomerperiode is hier even de klad in gekomen. Er zal worden ingegrepen.
Update: geregeld.

Reageren?  

Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.

Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.

(verschijnt niet online, is nodig voor gravatar afbeelding)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spamreacties te voorkomen, wordt u gevraagd deze simpele vraag te beantwoorden.

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.