Home > > Parkeren vrijwel onmogelijk

Parkeren vrijwel onmogelijk

Vanuit mijn huis kijk ik uit over de werkzaamheden op het Haarlemmerplein. Wat eens een parkeerplaats was, is nu een grote zandbak: Blik is verruild voor zand.

De werkzaamheden op het plein zijn niet de enige in de buurt. Momenteel wordt er hard gewerkt aan het riool in de korte Marnixstraat, de straat ligt open en ook hier zijn er parkeerplaatsen verdwenen. Parkeren achter de Haarlemmerpoort is ook niet meer mogelijk: de parkeervakken zijn ingenomen door materiaal van de aannemers.
Ik was verbaasd te zien dat komende week ook nog op een deel van de korte Marnixkade de parkeerplaatsen opgeheven worden. Al met al kan er dan vrijwel nergens meer in de buurt geparkeerd worden. Is dat niet een vreemde zaak?

Stadsdeelwethouder Els Ieping riep onlangs tijdens een feestje ter ere van de nieuwbouw op het plein de aanwezigen op met een oplossing te komen voor de komende parkeerproblemen op het Haarlemmerplein plein en omgeving. Zelf was het stadsdeel er niet uitgekomen.

Dus lezers van AmsterdamCentraal: kom met een goede oplossing, en help de buurt weer aan wat parkeerplaatsen!

acht reacties op "Parkeren vrijwel onmogelijk"

Maarten
-1-  Maarten:
Juist afschaffen die parkeerplaatsen! Auto's nemen al teveel ruimte in. Niemand heeft een auto nodig midden in Amsterdam.
ronald
-2-  ronald:
maarten: toch iets te kort door de bocht lijkt mij. Maak eens eeen verschil tussen nutteloos rondjes rijden door de binnenstad (lijkt me niet nodig) en daadwerkelijk een auto nodig hebben om je zinvol van het ene punt naar het andere te verplaatsen. Soms kun je met openbaar vervoer gewoon niet overal komen. Soms ontkom je echt niet aan autogebruik. Daarnaast, niet iedereen verkeert in de gelukkige omstandhied te wonen en te werken op een en dezelfde plek. Iets genuanceerder zijn mag wel. Redeneren vanuit je eigenstandpunten is te makkelijk.
Maarten
-3-  Maarten:
Ach ja, het is een feit dat heel Amsterdam en omstreken perfect bereikbaar is per openbaar vervoer, sterker nog: alleen als je in een gehucht buiten de randstad woont heb je een auto nodig.
Gerard W. Dijkstra
-4-  Gerard W. Dijkstra:
Maarten
Jij snapt het .Er is nog meer dan de republikaanse deelraden. Ik hou van Amsterdam, maar heb een gote minachting voor het parkeerbeleid en de huidige inzichten daarover. Ga eens in Duitsland kijken. Ik heb vijftien jaarlang mantelzorg vanaf buiten de stad als enige
mogen verzorgen. Ik heb mij blauw moeten schrijven aan amtbtelijk geneuzel zoals aanvraagformulier voor een aanvraagformulier voor kraskaart vergunning(die ja dan via een beroep op de ombudsman of vrouw gehonoreerd krijgt) die al weer een maand geleden ambtshalve zonder kennisgeving aan de rechthebbenden verlengd bleek te zijn. Bent u er nog? Amsterdam 2005!!!
Kortom ik hou van de stad maar niet vaar haar parkeerrechtelijk gekonkel en gewauwel.

grrdd1945
Lisa Munnik
-5-  Lisa Munnik:
al die mensen die klagen over parkeren en het dat het duur is, op welke partij stem je eigenlijk. Al mijn kennissen stemmen groenlinks en gaan dan namelijk klagen dat ze hun auto nergens kwijt kunnen en vinden het schandalig dat ze maar een parkeervergunning krijgen. Nogmaals, denk er dan even aan als je stemt en stop met zeuren. Je krijgt het beleid waar je voor stemt. Zowat alle partijen in a'dam zijn voor minder auto's.
martino
-6-  martino:
Oplossingen:

Mensen die op kantoor werken in de binnenstad en elders wonen dienen verplicht met het openbaar vervoer te komen, indien mogelijk gratis.

Parkeertarieven gaan ieder jaar omhoog, daaraan koppelen Openbaar Vervoer tarieven, ieder jaar omlaag en uiteindelijk gratis.

Met alle respect, een invalide persoon heeft recht op een gehandicaptenparkeerplaats (1e auto), een blauwe Europese gehandicaptenparkeerkaart (tweede auto)plus een vergunning voor in het (betaald parkeren) gebied waar hij woont(3e auto) . Deze persoon, zijn familie en of kennissen kunnen 3 parkeerplaatsen opeisen wat in de praktijk veelal ook gebeurt.

Winkelstraat-gebieden (betaald parkeren)waar de vergunning niet geldig is tussen een bepaalde tijd koppelen aan de sluitingstijd van de winkels.
De winkels in de Kinkerstraat en Jan Pieter Heijestraat zijn open tot 1800uur terwijl je er pas mag parkeren met vergunning vanaf 1900uur

Laad- en losplaatsen verplicht met onderbord van max. bijvoorbeeld 0600uur tot 1900uur, de meeste zijn geldig voor 24uur per dag, onbegrijpelijk.

Stadsdelen wakker worden!
R.de Vries
-7-  R.de Vries:
Oplossing

Parkeren geheel gratis maken. Mensen gaan zelf wel zoeken naar een oplossing. Geef mensen meer verantwoordelijkheden en probeer niet alles te regelen.
Dit betuttelingsbeleid is vreselijk onlogisch.

Reageren?  

Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.

Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.

(verschijnt niet online, is nodig voor gravatar afbeelding)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spamreacties te voorkomen, wordt u gevraagd deze simpele vraag te beantwoorden.

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.