De werkzaamheden op het plein zijn niet de enige in de buurt. Momenteel wordt er hard gewerkt aan het riool in de korte Marnixstraat, de straat ligt open en ook hier zijn er parkeerplaatsen verdwenen. Parkeren achter de Haarlemmerpoort is ook niet meer mogelijk: de parkeervakken zijn ingenomen door materiaal van de aannemers.
Stadsdeelwethouder Els Ieping riep onlangs tijdens een feestje ter ere van de nieuwbouw op het plein de aanwezigen op met een oplossing te komen voor de komende parkeerproblemen op het Haarlemmerplein plein en omgeving. Zelf was het stadsdeel er niet uitgekomen.
Dus lezers van AmsterdamCentraal: kom met een goede oplossing, en help de buurt weer aan wat parkeerplaatsen!
acht reacties op "Parkeren vrijwel onmogelijk"
Jij snapt het .Er is nog meer dan de republikaanse deelraden. Ik hou van Amsterdam, maar heb een gote minachting voor het parkeerbeleid en de huidige inzichten daarover. Ga eens in Duitsland kijken. Ik heb vijftien jaarlang mantelzorg vanaf buiten de stad als enige
mogen verzorgen. Ik heb mij blauw moeten schrijven aan amtbtelijk geneuzel zoals aanvraagformulier voor een aanvraagformulier voor kraskaart vergunning(die ja dan via een beroep op de ombudsman of vrouw gehonoreerd krijgt) die al weer een maand geleden ambtshalve zonder kennisgeving aan de rechthebbenden verlengd bleek te zijn. Bent u er nog? Amsterdam 2005!!!
Kortom ik hou van de stad maar niet vaar haar parkeerrechtelijk gekonkel en gewauwel.
grrdd1945
Mensen die op kantoor werken in de binnenstad en elders wonen dienen verplicht met het openbaar vervoer te komen, indien mogelijk gratis.
Parkeertarieven gaan ieder jaar omhoog, daaraan koppelen Openbaar Vervoer tarieven, ieder jaar omlaag en uiteindelijk gratis.
Met alle respect, een invalide persoon heeft recht op een gehandicaptenparkeerplaats (1e auto), een blauwe Europese gehandicaptenparkeerkaart (tweede auto)plus een vergunning voor in het (betaald parkeren) gebied waar hij woont(3e auto) . Deze persoon, zijn familie en of kennissen kunnen 3 parkeerplaatsen opeisen wat in de praktijk veelal ook gebeurt.
Winkelstraat-gebieden (betaald parkeren)waar de vergunning niet geldig is tussen een bepaalde tijd koppelen aan de sluitingstijd van de winkels.
De winkels in de Kinkerstraat en Jan Pieter Heijestraat zijn open tot 1800uur terwijl je er pas mag parkeren met vergunning vanaf 1900uur
Laad- en losplaatsen verplicht met onderbord van max. bijvoorbeeld 0600uur tot 1900uur, de meeste zijn geldig voor 24uur per dag, onbegrijpelijk.
Stadsdelen wakker worden!
Parkeren geheel gratis maken. Mensen gaan zelf wel zoeken naar een oplossing. Geef mensen meer verantwoordelijkheden en probeer niet alles te regelen.
Dit betuttelingsbeleid is vreselijk onlogisch.