
De Amsterdamse taxi anno 2005

Reageren?
Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.
Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.
Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.
Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.
Amsterdam Centraal is voortdurend op zoek naar enthousiaste mensen die bijdragen willen leveren aan de website.
Je kunt artikelen of columns schrijven.
Je kunt foto's, video's, cartoons of illustraties maken.
Het mag regelmatig of incidenteel, dat beslis je zelf.
Ook kunnen we altijd mensen gebruiken die zich willen bezighouden met ondersteunende activiteiten, zoals promotie van de website.
Dit platform draait geheel op vrijwilligers. Wie wil belangeloos bijdragen aan onze hostingkosten?
Mail de redactie!
32 reacties op "De Amsterdamse taxi anno 2005"
Hoog tijd voor de prijsvraag “Wat wordt de nieuwe afgrijselijke-taxi-hotspot in Amsterdam?”
A. Het blijft CS, de voorkant.
B. Het wordt CS, de achterkant.
C. Het Leidseplein.
D. De Nieuwmarkt.
E. Het Waterlooplein.
F. Een plek elders in de stad.
Hoofdprijs: 1 zetel in de gemeenteraad voor de politicus die er het best op anticipeert.
Ik heb heimwee!
Jammer dat dit de enigste manier is om in je eigen land in je eigen auto in je eigen stad mensen kan vervoeren zonder weggepest te worden door schorrie morrie.
Moraal van het verhaal, meer blauw geeft een veiliger gevoel, of zijn de nieuwkomerchauffeurs bang dat die zelfde agenten om een ID kaartje vragen?
Ook nog wel eens een “vrije rijder” grapjas gehad die een creatieve route wilde nemen. Gelukkig kan ik redelijk schelden als het moet. Merkwaardig genoeg had deze man ook geen wisselgeld.
Met de nieuwe borden inrijverbod hebben ze overigens de situatie die al tijden werd gehandhaafd, eindelijk gelegaliseerd. Tot vorige week werd er wel geverbaliseerd voor het 'voorrijden' bij CS, maar de verkeersituatie was dusdanig gecompliceerd (en onjuist) bewegwijzerd dat iedere bekeuring door de rechter was vernietigd.
Maar gesteld dat ik (met inzicht en ongehinderd door enige aanttonbare kennis) een suggestie zou mogen doen:
teneinde te voorkomen dat iedere ochtend de voetgangers op weg naar de (voorlopige hoofdingang in de) westtunnel van CS uit moeten wijken richting het fietspad, kan die volstrekt overbodige rijbaan (voorheen taxiparkeerstrook) worden opgeheven en de twee rijbanen ernaast verschoven richting het oosten. Daarmee zou eindelijk een volwaardig voetpad op de brug kunnen worden gecreerd.
Maar het zal wel teveel gevraagd zijn. Per slot van rekening weet iedere Amsterdammer dat men zich slechts te voet naar CS begeeft, als men vanaf het Rokin of van de Wallen komt.
der komen ook meer taliban drivers bij nou amsterdam heeft genoeg chafeurs het moet eens stop gezet worden om te driver te worden groetje aan het ivw nederland
Het is een grote schande dat je (en deze discussie is al een aantal jaren aan de gang!) anno 2007 nog steeds geen normale taxi (auto en chauffeur) kunt bestellen!
De heren met ondeugdelijke auto's zijn nog kieskeurig ook! Zij weigeren niet alleen mensen die een korte afstand moeten afleggen met een zware koffer maar die mensen worden ook nog beoordeeld op hun uiterlijk.
Als je een Davidssterretje draagt dan ben je een 'vieze jood' en als je te zwart bent nemen ze je al helemaal niet mee, tenzij zij naar Schiphol moeten natuurlijk..
De 'heren' taxi-chauffeurs die nu menen geweldige dienstverleners te zijn op het Centraal Station , mogen wat mij betreft op, voor, of achter de vuilniswagen!
Blijft over dat de huidige situatie niet klantvriendelijk is en de argeloze touristen al meteen bij binnenkomst een negatief contact hebben en dat is niet best.
Wanneer gaan zij daar eens ingrijpen?
Maar niet bij het Centraal Station, want daar komen reizigers aan (of vertrekken) met zware koffers hoor! En die zie ik nu niet meteen op de fiets of Tuktuk. Vooral ook niet wanneer hun Hotel buiten het centrum van de binnenstad geboekt is.
Die mensen willen gewoon een goede Taxi! Groet;Yanny
U bent van mening dat u een grote kennis heeft van Amsterdam terwijl u zelf al aantoont geen Nederlands noch Engels te spreken terwijl dat toch een vereiste (diploma,s!)is in Nederland. En dat terwijl dat ( In tenminste in Amsterdam en omgeving) zo behoort te zijn! Ik zou graag zien dat U en uw collega's eens gewoon verstaanbaar Nederlands spraken want dan zou ik sneller met u verder reizen. ...EN..
ook zou het fijn zijn als uw collega,s joden (uit binnen en buitenland) als normale mensen te bezien die geen politiek bedrijven in het midden-oosten!
Groet; Yanny
Die halen hun pensioen niet in de taxi.
Het komt ooit goed maar vermoedelijk pas na de volgende verkiezingen.
Het is jouw reactie die nergens over gaat want je bent off-topic.
Yanni en ik menen reageren trouwens op de reactie van S320 en op jouw bijdrage valt niet inhoudelijk te reageren.
een taxi is geen snorder en een snorder is geen taxi.
Yanni heeft text van s320 niet goed gelezen.
Meer concurrentie= duurdere taxis
dan heb je de goedkoopste en krijg je service! ik kan het weten ik ben er een!