Hij heeft zulke goeie ideetjes. Hij en de gemeenteraad willen de maximumsnelheid op De Ring verlagen naar t8ig.
Bij Rotterdam, op de A13, mochten de automoblisten een tijdje niet harder dan t8ig. Groenlinks heeft daar toen metingen laten verrichten en wat bleek? De luchtverontreiniging en het lawaai werden aanzienlijk minder.
Appeltje Eitje. Ik wist het allang.
Ga maar eens naar het circuit, op Zandvoort bijvoorbeeld. Daar geldt niks geen maximum snelheid, daar gaan ze echt wel harder dan 120, en een tering herrie dat het daar is. Niet te kort.
En wat de vervuiling betreft, ook zoiets. Een verbrandingsmotor die niets doet vervuilt niet. Maar hoe harder je eraan trekt, hoe meer benzine het ding slurpt. Ja? En waar blijft die benzine? Die wordt omgezet in snelheid, warmte en in rookgassen die er aan de achterkant uitgebraakt worden. Hoe harder, hoe meer benzine, hoe meer braaksel. Pffff.
Nu gaat Mark praten met Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat. Want niet de gemeente, maar Karla's ministerie is klaarblijkelijk de baas over De Ring. Laten we hopen dat Peijs slimmer is dan staatssecretaris van Geel van Milieu die laatstelijk trots aankondigde dat het statiegeldsysteem op de pet-flessen opgeheven gaat worden. In het belang van het milieu. De Sukkel.
Maaruh... Succes Mark!
Voor mij mag het die t8ig. Scheelt vast ook nog brom.
Anderzijds, als je problemen hebt met al dat lawaai, de vliegtuigen, de toeristen, de rokerige rondvaartboten, de rondhangende groepjes jongeren op straat, de metro en het gerinkel van de tram, dan is er ook een andere oplossing: Ga hier http://www.menterwolde.nl naar toe, is veel meer milieu en veel minder ellende.