Een voorbeeld, in Osdorp is onlangs een fietspad aangelegd vanuit het centrum van de stad naar de woonwijken. Dit fietspad loopt niet langs het drukke winkelcentrum van Osdorp maar loopt hier in een boog aan voorbij. Deze inrichting zorgt ervoor dat voornamelijk winkelend publiek het plein aandoen. De fietsers kunnen rustig van en naar huis zonder op te botsen tegen het winkelend publiek. Geniaal. Ik hoop dat het centrum wat opsteekt van deze inrichting. Een dergelijke constructie moet zeker mogelijk zijn voor taxi’s.. Zodoende hoeven fietser en voetganger niet langer te botsen met gemotoriseerd vervoer…en vice versa natuurlijk.
Herinrichting
Een voorbeeld, in Osdorp is onlangs een fietspad aangelegd vanuit het centrum van de stad naar de woonwijken. Dit fietspad loopt niet langs het drukke winkelcentrum van Osdorp maar loopt hier in een boog aan voorbij. Deze inrichting zorgt ervoor dat voornamelijk winkelend publiek het plein aandoen. De fietsers kunnen rustig van en naar huis zonder op te botsen tegen het winkelend publiek. Geniaal. Ik hoop dat het centrum wat opsteekt van deze inrichting. Een dergelijke constructie moet zeker mogelijk zijn voor taxi’s.. Zodoende hoeven fietser en voetganger niet langer te botsen met gemotoriseerd vervoer…en vice versa natuurlijk.
Vroege Vogels
Niets (aan) te doen
Reageren?
Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.
Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.
Verder vind ik het als wandelaar en fietser inderdaad zeer storend dat belangrijke verkeersaders in de stad zeer lastig te passeren zijn. In andere steden (Oslo bv) zie ik wel eens een hele handige oplossing die mogelijk ook in Amsterdam toegepast kan worden. Over een verkeersplein (kruizing) legt men een spin van wandelflyovers, zodat wandelaars alle kanten van het kruispunt zeer comfortabel kunnen oversteken. Ik zie zelf zo’n flyover wel op een aantal kruispunten over de Stadhouderskade inpasbaar. Wellicht te beginnnen bij de Ferdinand Bol, omdat ze daar toch al aan het graven zijn voor de NZ-lijn.
Groet, Rik