veertien reacties op "De jaarlijkse afsluiting van de IJ-tunnel"
Hekken zijn dan ook niet dé oplossing.
Ik rijd nu en dan 's nachts door de Zeeburgertunnel en dan is er soms een strook in elke buis afgekruist. Op de A10 wordt dan tijdig de rechterstrook en de middenstrook afgekruist - of de linkerstrook en de middenstrook. Maar dan kun je als niet-busrijder of niet-taxirijder toch gewoon door de tunnel rijden over de linkerstrook of de rechterstrook (doorhalen wat niet van toepassing is). Dan zie je in de tunnel een reinigingsvoertuig kruipen die een helft van de buis wast. 's Morgens is alles dan weer spic-n-span voor de ochtendfile. Gaat er in die IJ tunnel een dikke twee maanden 1 man 1 voor 1 alle tl lampen vervangen met een 36 urige werkweek? En zijn daarvoor 'tig' verkeersregelaars in touw?
Vragen en antwoorden renovatie IJtunnel 2011
21 juli 2011
-
Jacqueline Schermer
)Waarom wordt er gewerkt in de IJtunnel?
Alle bestaande wegtunnels moeten medio 2014 voldoen aan de nieuwe wet- en regelgeving op het gebied van tunnelveiligheid. Dit geldt ook voor IJtunnel. Daarom wordt de 41-jarige tunnel in 2011 en 2012 gerenoveerd. In 2008 en 2009 is respectievelijk asbest verwijderd en zijn voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd. Dit jaar wordt onder andere brandwerende bekleding aangebracht. In 2012 wordt onder andere brandwerende bekleding onder Nemo en in de ventilatiekanalen aangebracht. Er komt nieuwe wandbekleding, er komen extra vluchtdeuren en er worden ventilatoren aangebracht.
Dank dank!
"er komt nieuwe wandbekleding", dus mijn veronderstelling dat de tunnel misschien bekleed wordt met goudplateel is misschien toch waar.
Die tunnel, waarvan ik de feestelijke opening als de dag van gisteren kan herinneren, is dus alweer vreselijk verouderd (net als de mensen, ikzelf niet uitgezonderd).
Maar hoe zit het dan met de Coentunnel en de Velsertunnel, eerstgenoemde is al een aantal jaren ouder dan de IJ-tunnel en de Velsertunnel is nog veel ouder. Staat ons daar ook algehele sluiting te wachten, maandenlang? Dat gaat me een chaos worden...
De Coentunnel wordt onder handen genomen zodra de 2e Coentunnel eind 2012 klaar is.
De Velsertunnel (spoor) zou midden juli al klaar zijn en aan de verkeerstunnel is in 2007/2008 al het nodige gedaan, dus maandenlange algehele sluiting zal wel niet aan de orde zijn.
Een tijdje geleden had U het over een bezoekje brengen aan het Haarlemmerplein, moet U beslist doen: de bouw van het beruchte complex is inmiddels in volle gang. De bouwhekken zijn opgefleurd met de meest prachtige foto's. Ga dat zien!
Mensen letten niet op zowel in de auto alsmede de gewone voetganger.
Jaarlijks moet Tunnel Control circa honder mensen via luidspeakers terugroepen omdat ze niets vermoedend de tunnel inlopen.
Daar komt bij dat als je geen verkeer regelaars daar neerzet de huidige taxi chauffeur gewoon en ondoordacht door die tunnel heen scheurt.
De Tunnel mankeert niets en het is hier al eerder benoemd de tunnel moet weer geupdate worden naar de huidige strenge veiligheids maatregelen.
Luistert u naar de verkeers regelaar die lijdt u er zo proffesioneel om heen dat u niet ens merkt dat de IJtunnel gesloten is.
En ook menselijk met alle vervelende eigenschappen die daar onvermijdelijk ook bij horen.
http://www.hernehim.nl/blog%20en%20proza.. even naar beneden rollen naar het item Soepelheid of Machtsvertoon
Reageren?
Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.
Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.
Lijkt me bijna een gevalletje 'werkverschaffing'...