Nu, weer twee jaar later, is er opnieuw een conflict over de brug. Blijkbaar is hij in het laatste ontwerp weer verlaagd, want de rederijen vinden de doorvaarhoogte ontoereikend: "Bij een beetje deining of hoge waterstand schuren de boten met het dak tegen de nieuwe brug." De gemeenteraad steunt de plannen van wethouder Van der Horst. Trams zouden wegens te grote helling niet over een hogere brug kunnen rijden. Maar waarom was dat dan in eerdere plannen nog wel mogelijk? En waarom zijn bewoners niet geraadpleegd over het nieuwe plan? Zo wordt toch op zijn minst de schijn gewekt dat haast in verband met de aanleg van de Noord-Zuidlijn de reden is dat dit ontwerp wordt doorgedrukt.
Van hoog tot laag
Nu, weer twee jaar later, is er opnieuw een conflict over de brug. Blijkbaar is hij in het laatste ontwerp weer verlaagd, want de rederijen vinden de doorvaarhoogte ontoereikend: "Bij een beetje deining of hoge waterstand schuren de boten met het dak tegen de nieuwe brug." De gemeenteraad steunt de plannen van wethouder Van der Horst. Trams zouden wegens te grote helling niet over een hogere brug kunnen rijden. Maar waarom was dat dan in eerdere plannen nog wel mogelijk? En waarom zijn bewoners niet geraadpleegd over het nieuwe plan? Zo wordt toch op zijn minst de schijn gewekt dat haast in verband met de aanleg van de Noord-Zuidlijn de reden is dat dit ontwerp wordt doorgedrukt.
Opstopping
Zwerfvuil?
Reageren?
Lees vooraf even de regels voor discussies op Amsterdam Centraal door.
Eigen afbeelding bij reacties? Ga naar gravatar.com en meld je aan met het mailadres dat je ook hier voor reacties gebruikt.
Reageer op "Van hoog tot laag"